بس ۱۵ ساله دانشجوی آمریکایی بعد از سفر به کره شمالی

 دادگاه عالی کره شمالی یک دانشجوی آمریکایی را دستگیر و به 15 سال حبس محکوم کرد.

به نوشته رویترز به نقل از شینهوآ، دادگاه عالی کره شمالی این دانشجوی آمریکایی را به جرم اقدامات علیه حکومت پیونگ یانگ دستگیر و به 15 سال حبس محکوم کرد.

به گزارش رسانه رسمی کره شمالی، «اتو وارم بایر» دانشجوی آمریکایی است که ماه ژانویه در کره شمالی به اتهام تلاش برای دزدی ابزاری با شعارهای ضد کره شمالی از هتل محل اقامتش، دستگیر و به جرایمی علیه حکومت پیونگ یانگ اعتراف کرده بود. 

وارم بایر که اهل اوهایو است، 21 سال سن دارد و ماه گذشته در کنفرانسی خبری در پیونگ یانگ اعتراف کرد جرم وی سنگین و از پیش برنامه‌ریزی شده بود.

وی به همراه یک تور به کره شمالی سفر کرده بود و بعد از 5 روز اقامت در این کشور زمانی که قصد بازگشت داشتند، مقامات کره شمالی وی را در فرودگاه از گروه جدا کردند.

روز چهارشنبه (امروز) حکم این زندانی آمریکایی اعلام و این دانشجوی 21 ساله به اتهام تلاش برای جرایم علیه حکومت کره شمالی،‌به 15 سال حبس محکوم شد.

روز سه‌شنبه (دیروز) «بیل ریچاردسون» فرماندار سابق نیومکزیکو در دیدار با سفیر کره شمالی در آمریکا تلاش خود را برای آزادی وارم بایر انجام داد. سفیر کره شمالی موافقت کرده بود که پیغام وی را به حکومت کره شمالی انتقال دهد.