سندرز: صد درصد حامی اسرائیل هستم

"برنی سندرز،" یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، در گفتگو با برنامه "استیت آو د یونیون" این شبکه، درباره رژیم صهیونیستی اظهار داشت: من درباره آمار تلفات حمله اخیر اسراییل به غزه اطلاعات کافی نداشتم و آمار دقیق را نمی دانستم. گفتنی است سندرز در گفتگو با نیویورک دیلی گفته بود که حمله اسراییل به غزه اقدامی نامتناسب بود. 

 

وی گفت: اگر اعداد را فراموش کنیم آنچه واقعا مرا آزار می دهد این است که واکنش اسراییل در حمله به غزه نامتناسب بوده است. اسراییل صد درصد حق دارد که در آزادی و استقلال و امنیت به حیات خود ادامه دهد و مورد حملات تروریستی قرار نگیرد با این حال فکر نمی کنم که هیچگاه بتوانیم صلح را در منطقه برقرار کنیم مگر اینکه با فلسطینی ها نیز با احترام برخورد کنیم. این دیدگاه من است. 

 

وی در واکنش به اظهارات مجری که  گفت دیدگاههای شما درباره اسراییل انتقاد آمیز است، گفت: دیدگاههای من متعادل تر است. 

 

برنی سندرز همچنین در اشاره به حضور نیافتن خود در کنفرانس سالانه ایپک، گفت: غیبت من به دلیل برنامه ریزی ستاد تبلیغات انتخاباتی ام بوده است که در هنگام برگزاری این نشست در منطقه ای بسیار دور از واشینگتن بودم. من اگر تحت فشار برنامه ریزی تبلیغات انتخاباتی نبودم دوست داشتم که در ایپک حضور پیدا می کردم و طی سخنانی به علت حضور نیافتنم عذرخواهی کردم. 

 

مجری گفت: دیدگاه من این طور است که چه یهودی باشیم چه نباشیم امیدوارم که همه در این کشور (آمریکا)خواستار پایان یافتن جنگ و درگیری پایان ناپذیر در خاومیانه باشند. به عنوان کسی که صد درصد و کاملا طرفدار اسراییل است و از حق موجودیت اسراییل حمایت می کند فکر می کنم که تنها راه موفقیت این است که همزمان با توجه به حق اسراییل باید به حقوق مردم فلسطین نیز توجه شود. نباید تنها متمرکز به نیاز های اسراییل باشیم؛ بلکه باید به همه مردم منطقه توجه کنیم.