عملیات آزادی جنوب فلوجه آغاز شد

السومریه از پاکسازی چهار منطقه در جنوب فلوجه از لوث تروریست‌های تکفیری خبر داد.

راجع العیفان عضو کمیته امنیتی شورای استان الانبار گفت نیروهای امنیتی، چهار منطقه واقع در جنوب شهرستان فلوجه را از اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کردند.

وی افزود نیروهای امنیتی و عشایر با پشتیبانی نیروی هوایی، مناطق البوخمیس، البوخالد، البوعاصی و البومناحی بین ناحیه العامریه و تقاطع السلام در هفت کیلومتری جنوب فلوجه را آزاد کردند.

وی گفت در این عملیات، دو خودروی بمب‌گذاری شده داعشی‌ها منهدم شد و نیروهای امنیتی در سه کیلومتری مرکز پلیس السلام در جنوب فلوجه قرار گرفته‌اند.

العیفان افزود تروریست‌های داعشی با منتقل کردن خانواده‌های خود به سمت مرکز فلوجه از خروج خانواده‌های فلوجه‌ای جلوگیری کرده‌اند تا از آنها به عنوان سپرانسانی استفاده کنند.

آغاز مرحله عملیات آزادسازی جنوب فلوجه

سرلشکر اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار امروز چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت برابر با چهارم می از آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی مناطق و روستاهای واقع در جنوب فلوجه خبر داده بود.

خبر دیگر این‌که نیروهای امنیتی عراق ضمن دستگیری یک متهم تروریستی، یک انبار تسلیحاتی را در منطقه السید عبدالله در جنوب بغداد کشف و ضبط کردند.

حملات جنگنده‌های ارتش عراق به مواضع تروریست‌های تکفیری در نینوا و کرکوک به  انهدام چندین مقر و کارگاه بمب‌گذاری خودروها منجر شد.

بر اساس این گزارش، در این حملات، ده‌ها تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

خنثی شدن حمله 5 تروریست انتحاری

اتحادیه میهنی کردستان عراق هم از دفع حمله انتحاری تروریست‌های داعشی به شهرک تلسقف در غرب موصل خبر داد که روز گذشته از اشغال تکفیری‌ها آزاد شده بود.

بر اساس این گزارش، پنج تروریست انتحاری از بازماندگان باندهای تروریستی تکفیری در شهرک تلسقف، به نیروهای مستقر در داخل شهرک حمله‌ور شدند و نیروهای مستقر در این شهرک با آنها درگیر شدند که چهار تروریست انتحاری، خود را پس از درگیری منفجر کردند و تروریست پنجم هم به ضرب گلوله نیروهای آزاد کننده تلسقف به هلاکت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه‌های عراق‌،کشف و خنثی سازی دو بمب کارگذاشته شده در مسیر عبور زائران در جنوب بغداد و انهدام یک خودروی بمب‌گذاری شده در جنوب فلوجه از دیگر تحولات امنیتی مربوط به عراق است.