تل‌آویو شنبه شب شاهد تظاهرات صدها نفر از حامیان احزاب چپ اسرائیل بود که در اعتراض به انتصاب «آویگدور لیبرمن» به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به خیابان آمده بودند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی هفته گذشته پس از آنکه «موشه یعلون» با بیان اینکه کابینه اسرائیل تفکرات فاشیستی پیدا کرده، از وزارت جنگ رفت، سکان این وزارت را به لیبرمن سپرد.

لیبرمن که تا سه سال قبل وزیر خارجه کابینه نتانیاهو بود، رئیس حزب «اسرائیل خانه ماست» و از جمله افراطی‌ترین سیاستمداران اسرائیلی به شمار می‌آید. با سپردن وزارت جنگ به لیبرمن، نتانیاهو حالا یکی از تندروترین کابینه‌های تاریخ رژیم صهیونیستی را تشکیل داده است.

به نوشته پایگاه تایمز اسرائیل، در تظاهرات روز شنبه که توسط فهرست مشترک اعراب، حزب دست چپی «مرتز» و گروه چپگرا «حالا صلح» سازماندهی شده بود، شعارهایی چون «لیبرمن نژادپرست و فاشیست است» سر داده شد. 

 

این تظاهرات در برابر ساختمان مرکزی حزب حاکم، «لیکود»، برگزار شد و شمار شرکت‌کنندگان در آن بیش از 2000 نفر برآورد شده است. 

انتصاب لیبرمن به وزارت جنگ، حتی موجب شد تا دولت آمریکا هم در موضع‌گیری‌ای غیرمعمول، عنوان کند که این تصمیم نتانیاهو «سوالات موجهی» در مورد سیاست‌های کابینه اسرائیل در قبال راهکار دو دولتی ایجاد می‌‌کند.