دفتر اسرائیل در ناتو تاسیس شد

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» پیشنهاد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مبنی بر تاسیس نمایندگی این رژیم در مقر اصلی ناتو در بروکسل را پذیرفته است.

«اوفیر گندلمن» سخنگوی دفتر نخست وزیری خبر داد که نتانیاهو در گفت‌وگو با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، ضمن تشکر از پیشنهاد این سازمان برای پیوستن رژیم صهیونیستی، از وی خواست تا به اراضی اشغالی سفر داشته باشد.

وی همچنین افزود نتانیاهو در این گفت‌‌وگو اعلام کرد همکاری نظامی با ناتو را به بهانه مبارزه با تروریسم در خاورمیانه افزایش خواهد داد.

درحالی نتانیاهو این مسئله را پیشنهادی از سوی ناتو اعلام می‌کند که چندی پیش در گزارشات آمده بود که رژیم صهیونیستی قصد دارد در مقر فرماندهی ناتو در بروکسل، پایتخت بلژیک حضور دائمی پیدا کرده و دفتری تاسیس نماید.

با اینکه اسرائیل عضو رسمی ناتو نیست اما آمریکا، اسرائیل را یکی از متحدان مهم غیر عضو ناتو بر می‌شمارد. پیش‌تر ترکیه با تلاش‌های تل‌آویو برای ایجاد دفتر دائمی در ناتو مخالفت می‌کرد ولی به دنبال تلاش‌هایی برای بهبود روابط آنکارا با تل‌آویو، اینک ترکیه از مخالفت با این تصمیم عقب نشینی کرده است.