«هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جستجوی گوگل هم «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه خود را پشت سر گذاشت.

 

بر اساس گزارش گوگل، پس از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی آمریکا بین نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات و جمهوری‌خواه که بامداد دیروز برگزار شد، تعداد دفعاتی که نام کلینتون از سوی کاربران اینترنت در موتور جستجوی گوگل وارد شده، یک و نیم برابر ترامپ بوده است. 

 

گوگل در گزارش توییتری خود نسبت جستجوی اینترنتی نام کلینتون به ترامپ را 60 به 40 اعلام کرده است. 

 

کلینتون در اولین مناظره انتخاباتی خود با آرامش خاصی در برابر ترامپ قرار گرفت و به همین دلیل، در بسیاری از نظرسنجی‌ها او به عنوان پیروز این مناظره معرفی شده است. 

 

با وجود آنکه پس از مناظره بامداد دیروز نام کلینتون به تنهایی بیش از نام ترامپ مورد جستجو قرار گرفته است، گوگل می‌گوید تعداد دفعاتی که عبارت "ترامپ در مناظره پیروز شد" از سوی کاربران در موتور جستجوی گوگل وارد شده، 90 درصد بیشتر از جستجوی عبارتهایی با مضمون پیروزی کلینتون بوده است.

 

گوگل همچنین در گزارش توییتری خود اعلام کرد موضوعات جنجالی مناظره دیروز از جمله "حمایت ترامپ از جنگ عراق" و "حمله به سفارت آمریکا در بنغازی در زمان تصدی کلینتون در وزارت خارجه" جزو موضوعات پرجستجوی روز گذشته بوده است.