دیدار مدیران صنعت هوایی آمریکا با ترامپ

 منابع آگاه اعلام کردند مدیران صنعت حمل و نقل هوایی آمریکا قرار است روز پنجشنبه با دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – دیدار و درباره فرودگاه‌های قدیمی و ایجاد اصلاحات در کنترل ترافیک هوایی و مسئله ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور به آمریکا، گفتگو کنند.

 

این ملاقات در حالی انجام خواهد شد که شرکت‌های ترابری آمریکایی درباره توافق‌ها با شرکت‌های ترابری خارجی ابراز نگرانی کردند و موجب افزایش تنش‌ها در این صنعت شدند.

 

یک مقام آگاه به رویترز گفت به نظر می‌رسد یکی از مسائل مورد توجه در این جلسه، فرمان اجرایی ترامپ برای ممنوعیت موقت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا خواهد بود. در این صورت، شرکت‌های ترابری بر نیاز برای هماهنگی بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق پیش از اعلام چنین فرمان‌هایی – به جای تحمیل شدن آن بر آن‌ها -- تاکید خواهند کرد.

 

یک مقام از کاخ سفید به رویترز گفت در این جلسه درباره ایجاد اصلاحات در نظام کنترل ترافیک هوایی آمریکا، مسائل مربوط به اداره امنیت حمل و نقل، هزینه‌های کاربری و موانع نظارتی گفتگو خواهد شد.

 

"داگ پارکر" – مدیر اجرایی شرکت امریکن ایرلاینز که فرمان اجرایی ترامپ درباره ممنوعیت مسافرت به آمریکا را "تفرقه‌افکنانه" خوانده بود – به دلیل تداخل زمانی این نشست با یک کنفرانس دیگر، نمی‌تواند با رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.