ملکه ۵۰ پیمان لیسبون را رسماً مورد تأئید قرار خواهد داد
 به نقل از رویترز، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس امروز در اظهاراتی اعلام کرد که تا اواخر ماه سال جاری میلادی، پارلمان را در جریان تصمیم خود درباره زمانِ به جریان انداختن ماده ۵۰ پیمان لیسبون قرار خواهد داد.

نخست وزیر انگلیس که در پارلمان این کشور سخنرانی می کرد، در این باره تأکید کرد: تا پیش از پایان این ماه به پارلمان بازگشته و به شما اطلاع خواهم داد که چه زمانی رسماً فرایند به جریان انداختن ماده ۵۰ پیمان لیسبون (آغاز برگزیت) را برای خروج لندن از اتحادیه اروپا آغاز خواهم کرد.

«ترزا می» همچنین در ادامه سخنانش تأکید کرد که ملکه، تا چند روز آینده مصوبه پارلمان این کشور که به نخست وزیر قدرت فعال سازی ماده ۵۰ پیمان لیسبون را می دهد را رسماً مورد تأئید قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است، دیوان عالی انگلیس چندی پیش با صدور دستوری، آغاز برگزیت را به رأی نمایندگان مردم در مجلس عوام منوط کرده بود و لذا دولت «ترزا می» بدون کسب آراء نمایندگان، دیگر نمی توانست به فعال سازی ماده ۵۰ معاهده لیسبون بپردازد.

گفتنی است، مردم انگلیس در ۲۳ ژوئن سال جاری میلادی با شرکت در یک همه پرسی به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند؛ اما تا کنون فرایند خروج که لازمه آن به جریان انداختن ماده ۵۰ معاهده لیسبون است، شروع نشده است.