دیدار یک چهره جنجالی ضد اسلامی با مقام های کاخ سفید

«برجیت گابریل» رهبر گروه «عمل به خاطر آمریکا» که به ضدیت و نفرت پراکنی علیه مسلمانان مشهور است، روز سه شنبه در کاخ سفید حضور یافت و با چند مقام دولتی دیدار و گفت وگو کرد.

بنا به گزارش نشریه «آتلانتیک» گابریل عکس های دیدار خود را با مقامات کاخ سفید، در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد اما درباره جزئیات گفت وگوها توضیحی نداده است.

وی در ادامه نوشت: گفت وگوهای بسیار سازنده ای در کاخ سفید داشته است.

برخی نهادهای مدنی و اسلامی آمریکا از جمله «سادرن پاورتی واچ» و «مرکز روابط آمریکا و اسلام» اقدام کاخ سفید را در ارائه مجوز به گابریل برای دیدار با مقام های کاخ سفید محکوم کرده و خواستار توضیح دولت آمریکا شدند.

«هیدی بریچ» از مرکز «سادرن پاورتی واچ» گفت که گروه «اقدام به خاطر آمریکا» افراطی و دارای گرایش های اسلام هراسی بوده و مقامات کاخ سفید نباید با وی دیدار می کردند.

اصلیت «برجیت گابریل» از جنوب لبنان است. وی مدتی در اسراییل زندگی و بعدها به آمریکا مهاجرت کرد.

وی با ادعای اینکه اکثر مسلمانان افراطی هستند؛ کتاب هایی علیه «اسلام رادیکال» در آمریکا منتشر کرده است.

وی در یکی از نشست های کنگره آمریکا در سال 2007 گفت: مسلمانی که روزی پنج بار نماز بخواند، یک شهروند وفادار به آمریکا حساب نمی آید. با این حال، گابریل اتهام ضد مسلمان بودن را رد کرده و مدعی است که وی صرفا با مسلمانان افراطی مخالفت می کند.

دیدار این چهره جنجالی از کاخ سفید در حالی صورت می گیرد که چندی پیش محمد بن سلمان وزیر دفاع و پسر پادشاه عربستان گفت: ترامپ «دوست واقعی مسلمانان » است.

همچنین مشاور محمد بن سلمان در بیانیه ای اعلام کرد، سیاست های ترامپ به هیچ وجه دین اسلام و مسلمانان را هدف قرار نداده و در جهت حفظ امنیت آمریکاست.