تیراندازی در نزدیک پارلمان انگلیس/ عکس

 به نقل از بی بی سی، منابع خبری از تیراندازی نزدیک پارلمان انگلیس خبر می‌دهند.

 

تصویربردار خبرگزاری رویترز گفت: بر اثر این تیراندازی، دست‌کم 12 زخمی بر روی پل وست مینستر در خارج از پارلمان انگلیس رها شده‌اند.

 

این درحالی است که پیشتر یک مسئول پارلمانی از زخمی شدن دو نفر به ضرب گلوله در تیراندازی خارج پارلمان انگلیس خبر داد. در پی این تیراندازی، ساختمان پارلمان انگلیس بسته شد.

 

شبکه تلویزیونی سی ان ان هم از بروز صدای مهیب در مقابل پارلمان انگلیس خبر داد.

 

شاهدان به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که نیروهای مسلح در مکان حاضر شده‌اند.

 

سی ان ان به نقل از یک عضو پارلمان انگلیس افزود، دو نفر خارج از ساختمان پارلمان انگلیس هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند. تدابیر شدید امنیتی در اطراف این ساختمان به اجرا گذاشته شده است.

 

پلیس انگلیس در توییتر اعلام کرد :« حدود ساعت دو و 40 دقیقه عصر، وقوع حادثه‌ای در پل وست مینستر گزارش شد. پلیس در محل این حادثه، که در آن از سلاح گرم استفاده شده است، حضور دارد.»   

 

بر اساس گزارش‌ها، دقایقی پس از حادثه تیراندازی بر روی پل وست مینستر، یک خودرو با سرعت زیاد به دیوار پارلمان برخورد کرد و پنج تن از رهگذران را زیر گرفت. تاکنون گزارشی از وضعیت مصدومان این حادثه منتشر نشده است.

 

برخی منابع خبری اعلام کردند فرد مهاجم از سوی پلیس هدف تیراندازی قرار گرفته است.

 

رویترز اعلام کرد: به درخواست پلیس انگلیس،‌ ایستگاه متروی خیابان منتهی به پارلمان انگلیس تعطیل شد.

 

سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد ترزا می، نخست وزیر این کشور در سلامت کامل به سر می‌برد. وی از پاسخ به اینکه می در زمان وقوع این حادثه در کجا به سر می‌برده است، امتناع کرد.

 

«جرالد هووارث»، عضو پارلمان انگلیس، در گفتگو با سی ان ان از داخل ساختمان پارلمان انگلیس گفت: امروز مجلس عوام انگلیس جلسه داشت که رویداد امنیتی رخ داد. با اجرای تدابیر امنیتی، ما در داخل ساختمان مانده‌ایم. صداهای مهیبی از بیرون ساختمان پارلمان انگلیس به گوش می رسد. یکی از این صداها بسیار بسیار مهیب بود. ظاهرا فردی وارد محوطه ساختمان پارلمان شده بود که نیروهای امنیتی پلیس درمقابل او قرار گرفتند و تیراندازی‌هایی رخ داد. بالگردهای امدادی وارد محوطه فضای سبز ساختمان پارلمان شده‌اند. جلسه پارلمان به حال تعلیق درآمده است.

 

وی افزود: «هنوز معلوم نیست که تیراندازی امروز در مقابل ساختمان پارلمان انگلیس، رویدادی تروریستی بوده باشد. تدابیر شدید امنیتی در منطقه به اجرا گذاشته شده است. هنوز این ماجرا تمام نشده است. ما در داخل ساختمان هستیم. یک خودرو در مقابل ساختمان پارلمان انگلیس متوقف شده است و نیروهای امنیتی در اطراف آن حضور دارند.»

 

کوین برینان، عضو پارلمان انگلیس ، در گفتگو با سی ان ان از داخل ساختمان پارلمان انگلیس گفت: «وقتی رویداد امروز در بیرون ساختمان پارلمان انگلیس رخ داد ما در آستانه رای‌گیری بودیم. باوقوع این اتفاق، جلسه به حال تعلیق درامد و رئیس مجلس عوام به ما در این خصوص اطلاع رسانی کرد. ظاهرا یک فرد مهاجم به یکی از افسران پلیس در محوطه ساختمان پارلمان، با چاقو حمله کرده و او را هدف حمله قرار داده است. نیروهای امنیتی در این محل، فرد ضارب را هدف گلوله قرار دادند. رویداد دیگری هم رخ داده که به یک دستگاه خودرو در مقابل درهای ورودی اصلی این ساختمان مربوط است.»

 

 

تیراندازی در نزدیک پارلمان انگلیس/ دست کم 12 نفر زخمی شدند

 

تیراندازی در نزدیک پارلمان انگلیس/ دست کم 12 نفر زخمی شدند

 

تیراندازی در نزدیک پارلمان انگلیس/ دست کم 12 نفر زخمی شدند+ تصاویر

 

تیراندازی در نزدیک پارلمان انگلیس/ دست کم 12 نفر زخمی شدند+ تصاویر

 

تیراندازی در نزدیک پارلمان انگلیس/ دست کم 12 نفر زخمی شدند+ تصاویر

 

تیراندازی در نزدیک پارلمان انگلیس/ دست کم 12 نفر زخمی شدند+ تصاویر