فعالیت ستاد انتخاباتی ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰

 نشریه آمریکایی «هافینگتون پست» در خبری نوشت که ستاد فعالیت های مجدد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بودجه ای معادل 274 هزار دلار برای اجاره یک ساختمان اداری در برج ترامپ به عنوان دفتر ستاد انتخاباتی هزینه کرده است تا از الان فعالیت های خود را برای حمایت از ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بیش از 3 سال بعد در آمریکا آغاز کرده باشد.

بر اساس این خبر، این پرداخت ها به اجاره بهای فضای کاری ستاد انتخاباتی ترامپ در برج وی در نیویورک سیتی در طول سه ماهه نخست سال جاری میلادی مربوط می شود.

هافینگتون پست نوشت که این مبلغ به معنای پرداخت متوسط ماهانه 91 هزار دلار برای اجاره برج ترامپ است که این رقم بیش از نصف رقمی است که ستاد انتخاباتی ترامپ در اوج رقابت های ریاست جمهوری سال 2016 میلادی ماهانه به برج ترامپ پرداخت کرده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ در حال حاضر 20 کارمند دارد و این در حالیست که فهرست حقوق بگیران سال گذشته ستاد وی در نیویورک شامل اسامی 168 کارمند بوده است.

بر اساس این نشریه، ستاد انتخاباتی ترامپ به طور متوسط 4.567 دلار برای هر فرد در طول سه ماهه اول سال جاری میلادی اجاره پرداخت کرده و این در حالیست که این رقم پاییز سال گذشته 1012 دلار گزارش شده است.

این نشریه آمریکایی نوشت که ترامپ در اوایل شروع رقابت های انتخاباتی خود در سال 2015 میلادی و در ماه های اولیه سال 2016 که بیشتر هزینه های مربوط به فعالیت های ستاد انتخاباتی اش را خودش پرداخت می کرد، تنها 35458 دلار در ماه به عنوان اجاره ستادش در برج ترامپ پرداخت کرده که این رقم تقریبا پنج برابر رقمی است که تابستان گذشته از سوی حامیان مالی جمهوریخواه برای تامین هزینه های ستاد انتخاباتی ترامپ هزینه شده است.

بر اساس این گزارش، ترامپ در مقایسه با هر رئیس جمهور دیگری در دوران رقابت های انتخاباتی مدرن آمریکا، فعالیت های مجدد ستاد انتخاباتی خود را بسیار زودتر آغاز کرده است.

«باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا رسما یک سال و نیم مانده به تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 میلادی بود که تشریفات اداری مربوط به شرکت مجددش در انتخابات را آغاز کرد اما ترامپ درست اقدام را درست در تاریخ 20 ژانویه و همزمان با برگزاری مراسم تحلیفش در کاخ سفید انجام داد.

ستاد انتخاباتی ترامپ روز گذشته (دوشنبه) تاکید کرد که مبلغی معادل 1.5 میلیون دلار برای پخش تبلیغات دیجیتالی و تلویزیونی در ستایش عملکرد ترامپ در طول 100 روز نخست ریاستش در کاخ سفید هزینه خواهد کرد.

در پایان این گزارش آمده است که ترامپ برخلاف سایر روسای جمهور سابق آمریکا، دارای کسب و کاری است که از طریق آن میلیون ها دلار درآمد دارد و در حال حاضر نیز از ستاد های انتخاباتی اش پول می گیرد.

بر این اساس، هتل یبن المللی و برج ترامپ در نیویورک در سه ماهه اول سال جاری میلادی  مبلغی معادل 1936 دلار از ستاد انتخاباتی اش دریافت کرده است. هتل ترامپ در واشنگتن 4401 دلار و هتل او در لاس وگاس 13.928 دلار، رستوران های ترامپ 8707 دلار و شرکت آب معدنی ترامپ 1768 دلار دریافت کرده اند.