یاوه گویی ترامپ: اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با «روون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی گفت: حفظ دوستی آمریکا و اسرائیل برای ما یک اولویت است.

وی مدعی شد با تهدیدی مشترک از سوی داعش و ایران که حامی مالی تروریسم و حامی خشونت در جهان هستند، روبرو هستیم. ایران تهدیدی مشترک برای تل آویو و کشورهای عرب است.

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی بی اساس ادعا کرد هرگز به ایران اجازه نخواهیم داد به سلاح هسته ای دست یابد. ایران باید فورا حمایت تسلیحاتی از تروریست ها و آموزش آنان را متوقف سازد.

دونالد ترامپ گفت: من افتخار می کنم که در کشور با عظمت اسرائیل هستم. اینجا وطن ملت یهود است. من بسیار تحت تاثیر عظمت و زیبایی این سرزمین مقدس قرار گرفته ام. رئیس جمهور ریولین و خانم ریولین ، از شما بسیار متشکرم . من از شما برای اینکه در خانه خود را به روی من و همسرم بازکردید و از ما در کشور فوق العاده تان استقبال کردید بسیار ممنونم. اسرائیلی کشوری فوق العاده است. کاری که شما انجام داده اید شاید هرگز قبلا انجام نشده بود. من در اولین سفر خارج از کشورم به این سرزمین باستانی آمده ام تا دوباره بر دوستی پایدار میان آمریکا و کشور اسرائیل تاکید کرده باشم. این دوستی همیشه پایدار خواهد بود. ما نه فقط دوستانی قدیمی هستیم بلکه متحد و شریک یکدیگر هم هستیم. ما همیشه در کنار یکدیگر هستیم. این لحظه از تاریخ ایجاب می کند که ما همکاریمان را تقویت کنیم زیرا اسرائیل و آمریکا با تهدیدات مشترکی از طرف داعش و دیگر گروه های تروریستی و کشورهایی مثل ایران روبرو هستند که حامی تروریسم است و از آن حمایت مالی می کند و خشونت های وحشتناکی را نه فقط در اینجا بلکه در سراسر جهان تحریک می کند. ما با همکاری یکدیگر می توانیم به بلا و آفت خشونت که جان بسیاری را گرفته است ، هم در اسرائیل و هم در سراسر جهان، پایان دهیم.

وی ادعا کرد مهمتر اینکه آمریکا و اسرائیل می توانند یکصدا اعلام کنند که هرگز و هیچ وقت نباید به ایران اجازه داده شود سلاح اتمی داشته باشد. ایران همچنین باید حمایت ، آموزش و تجهیز تروریست ها و شبه نظامیان را متوقف کند و باید فورا این کار را انجام دهد. درباره این مسائل اجماعی قوی میان کشورهای جهان وجود دارد که از جمله آنها بسیاری از کشورهای مسلمان هستند. من از گفتگوهایم با رهبران جهان اسلام در عربستان سعودی از جمله ملک سلمان عمیقا خوشنود شدم و انرژی گرفتم. من با ملک سلمان گفتگویی طولانی داشتم. ملک سلمان احساساتی قوی دارد. می توانم به شما بگویم که او دوست دارد میان اسرائیل و فلسطینیان صلح شود. بسیاری عزم خود را برای کمک به پایان دادن به تروریسم و گسترش بنیادگرایی اعلام کردند. بسیاری از کشورهای مسلمان قبلا گام هایی را برای عمل به این تعهد برداشته اند. در میان همسایگان عرب شما درک و نتیجه گیری فزاینده ای وجود دارد که آنها دغدغه ها و آرمان های مشترکی با شما دارند و تهدید ایران برای هر دوی شما مشترک است. شکی نیست که ایران یک تهدید است.

ترامپ اظهار کرد من از شما و نخست وزیر اسرائیل برای تعهد شما به منظور رسیدن به صلح میان اسرائیلی ها و فلسطینیان تشکر می کنم. من همچنین دوست دارم درباره روند صلح با عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفتگو کنم. کودکان اسرائیلی و فلسطینی مستحق این هستند که در امنیت بزرگ شوند و رویاهای خود را به دور از خشونتی که زندگی های بسیاری را نابود کرده است ، دنبال کنند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: آمریکا و اسرائیل همچنین می توانند امنیت و شکوفایی بیشتری را برای ملت های خود از طریق روابط قوی تر تجاری فراهم کنند. همین حالا کشورهای ما تجارت عظیمی با یکدیگر دارند. ما بنیادی قوی میان خود داریم که بر اساس آن می توانیم حتی روابط نزدیکتر تجاری ایجاد کنیم ، روابطی که به نفع هر دو کشور است. من دوست دارم کسری تجاری را اندکی کاهش دهم. آیا این کار مشکلی ندارد؟ من می دانم که رئیس جمهور اسرائیل می خواهد همین طور که هست باقی بماند. امروز ما فرصت های باورنکردنی زیادی فرا روی خود داریم و من امیدوارم که در این دیدار ما از تک تک این فرصتها استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: من بسیار افتخار می کنم که از طرف مردم آمریکا اینجا هستم. من می دانم که اسرائیل و آمریکا اهداف مشترکی دارند. من بسیار مطمئن هستم که ما می توانیم با یکدیگر به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنیم و با همدیگر به همه اهدافمان برسیم. رئیس جمهور ریولین ، من دوست دارم با شما همکاری کنم و دفعات بیشتری به این سرزمین مقدس بیایم و وقت بیشتری را با مردم فوق العاده اسرائیل بگذرانم.