رشوه ملک سلمان به ترامپ برای پادشاهی پسرش

 وی که مشاور یاسر عرفات رییس سابق تشکیلات فلسطین بود، با انتشار مقاله ای در روزنامـۀ رای الیوم" نوشت که ترامپ با دیدار با محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی به جای پدرش ملک سلمان موافقت نکرد اما با وساطت یک بازرگان سعودی که با ترامپ رابطه کاری مستحکمی دارد، با این دیدار موافقت کرد.

مقاله افزود که در تماس این بازرگان با ترامپ، درباره قرارداد تاریخی به مبلغ 500 میلیارد دلار توافق شد و به این شکل، هدف ترامپ از مخالفت با ملاقات با محمد بن سلمان تحقق یافت.  

برای سلمان، موافقت با استقبال از پسرش بسیار مهم بود تا محمد به جای محمد بن نایف، پادشاه آینده عربستان سعودی باشد، وی کوشید تا این دیدار رسمی، سکویی جهت کودتای خانوادگی برای حذف نسل اول وهابیت یا فرزندان عبدالعزیز و آغاز فعالیت نسل دوم وهابیت که همان خاندان سلمان است، باشد.  

پس از بازگشت محمد بن سلمان از واشنگتن که به حمایت آمریکا متکی بود، اعضای خاندان عبدالعزیز آل سعود که در مناصب حساس و مهم نفت، انرژی، پول و سیاست بودند، پاکسازی و به جای آنان برادران یا اعضای خاندان سلمان را منصوب کرد.

توافق ترامپ با سلمان و پسرش محمد، مبتنی با فریب دادن مردم آمریکا همراه بود با این بهانه که حل، مشکل بیکاری نیازمند سرمایه عربی است.

اینگونه بود که توافق شد خاندان سلمان دویست تا سیصد میلیارد دلار در آمریکا در زمینه هایی که ترامپ مشخص می کند، سرمایه گذاری کند، مبلغی که باعث رفع بیکاری در آمریکا خواهد شد.

بند دوم این توافق، قرارداد خرید 200 میلیارد دلار سلاح بود که بزرگترین حمایت از صنایع نظامی آمریکا می باشد، 20 درصد ارزش این قرارداد نیز تحت عنوان خرید موشک و سامانه های پدافند هوایی راهی رژیم صهیونیستی می شود.