وزیر خارجه آلمان با پوتین دیدار  و گفت و گو کرد

به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان،  زیگمار گابریل که برای شرکت در نشست بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ به روسیه سفر کرده است دیداری با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز داشته است.

وی همراه با گرهارد شرودر، صدر اعظم سابق آلمان دیداری با پوتین داشته و صبح امروز نیز یک صبحانه کاری با وزیر اقتصاد روسیه و دیگر نمایندگان اقتصادی این کشور داشت.

گابریل بعد از دیدار با پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه تاکید کرد که این گفتگوها بدون دستاورد موفقیت آمیز  هم در مسئله سوریه و هم اوکراین شکل گرفت و من هم انتظار آن را نداشتم.

وی در عین حال تاکید کرد که ما باید همچنان تلاش کنیم  تا بر اختلافات اوکراین غلبه کنیم این همچنین در علاقه طرف روسی است. در طولانی مدت نمی توان انسان ها در این منطقه را در شرایط فاجعه بار نگه داشت.

وی بر لزوم برقراری آتش بس در شرق اوکراین تاکید کرد و از حمایت آلمان برای بازسازی این منطقه خبر داد.

در حال حاضر در سنت پترزبورگ  21 اجلاس بین المللی اقتصادی برگزار می شود.

گابریل همچنین تاکید کرد که هیچ امیدی ندارد که همکاری های اقتصادی بین دو کشور بتواند پلی برای نزدیکی های سیاسی باشد. شکاف ها بسیار عمیق بوده و تحریم ها علیه روسیه نیز در نهایت به خودی خود هدف نیست. ما به پیشرفت هایی در روند اجرای توافق مینسک نیاز داریم تا به این ترتیب بتوانیم گام به گام تحریم ها علیه روسیه را لغو کنیم.

گابریل همچنین از پیشرفت های کم در حل مسئله سوریه خبر داده است.