واکنش مک‌کین به ارتباط پسر ترامپ با وکیل روسی

جان مک‌کین - سناتور جمهوری‌خواه - از دونالد ترامپ جونیور – فرزند رئیس جمهور آمریکا – به دلیل ملاقات با یک وکیل روسی به نام «ناتالیا وسلنیتسکایا» در هنگام مبارزات انتخاباتی سال 2016 آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت هنگامی که وی در سال 2008، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بوده است، چنین رویدادی برای وی غیرقابل قبول بوده است.

وی روز سه‌شنبه گفت: «من می‌توانم به شما اطمینان دهم اطرافیان من هرگز به انجام چنین اقداماتی تن نمی‌دهند، به خصوص پسرانم. زیرا پسرانم در ارتش هستند و می‌دانید که در صورت انجام چنین اقدامی در دادگاه نظامی محاکمه می‌شدند.»

پس از انتشار گزارش نیویورک تایمز درباره ملاقات پسر ترامپ با یک وکیل روسی، دونالد ترامپ جونیور وارد یک بحران سیاسی شد. در حالی که وی در ابتدا گفته بود این ملاقات با محوریت مسائل حقوقی بوده است، تایمز گزارش داد دلیل انجام این ملاقات این بوده است که وکیل روسی به دونالد ترامپ جونیور وعده افشای اطلاعاتی درباره هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا – داده بود. روز سه‌شنبه، ترامپ جونیور ایمیل‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌داد به وی وعده داده شده است اطلاعات بسیار حساسی در اختیارش قرار گیرد.

مک‌کین یکی از چند سناتور آمریکایی است که پس از انتشار ایمیل‌های فرزند ترامپ گفت وی باید در کنگره آمریکا شهادت دهد. وی گفت: «ما باید درباره این مسئله اطلاعات بسیار بیشتری کسب کنیم. هر چند روز یک کفش از پای هزارپا می‌افتد (هر روز بخشی از این مسئله روشن می‌شود).»