یک سنت‌شکنی بی‌سابقه درمورد زنان عربستانی
 همزمان با آغاز مناسک حج در عربستان، هفت زن عربستانی اجازه یافتند در مرکز تماس‌های اورژانس مکه مکرمه مشغول به کار شده و در یک سنت‌شکنی بی‌سابقه، در کنار مردان به فعالیت اجتماعی بپردازند.

این نخستین تلاش مقامات سعودی برای توسعه حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی و کمک گرفتن از آنها به عنوان نیروی کار محسوب می‌شود.

این هفت زن، که همگی هنگام کار نقاب مشکی بر چهره دارند، نخستین مرکز اورژانس زنان در عربستان را شکل داده‌اند. آنها تحصیلکرده هستند و می‌توانند راهنمایی‌های لازم را به تماس‌هایی از سراسر مکه درباره آتش‌سوزی، بیماری، تصادفات جاده‌ای و ... ارائه دهند. در جامعه به شدت سنتی عربستان، همین شغل اپراتوری مرکز اورژانس نیز برای زنان یک موفقیت بزرگ به حساب می‌آید.

دولت سعودی به دنبال اعمال برخی اصلاحات در قوانین سنتی جذب نیروی کار است که بر اساس آن،  زنان نیز می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند. عربستان سعودی که 60 درصد از اقتصاد خود را به نفت وابسته است، تلاش می‌کند بر منابع اقتصادی تنوع بیشتری داده و از تمام ظرفیت نیروی کار برای رسیدن به این هدف استفاده کند.

تمام هفت زن استخدام شده در مرکز اورژانس مکه به زبان انگلیسی مسلط هستند و در هفته‌های گذشته برای این شغل آموزش دیدند. آنها در اتاقی مجزا از اتاق مردان مشغول به کار شده‌اند.