ادامه خشونت علیه مسلمانان روهینگیا
پایگاه خبری «ای.بی.سی» گزارش داد که ویدئوهای منتشر شده از میانمار نشان می‌دهند که خشونت علیه مسلمانان روهینگیا همچنان ادامه دارد و روستاهای مسلمان نشین ایالت راخین و نیز ساکنان آنها سوزانده می‌شوند.

ای.بی.سی گزارش داد که این نوارهای ویدئویی در تضاد با اظهارات «آنگ‌سان سوچی»، رئیس میانمار، هستند که پیش از این ادعا کرده بود خشونت نیروهای امنیتی در ایالت راخین و علیه مسلمانان روهینگیا در روز 5 سپتامبر متوقف شده است.

بر اساس گزارش‌ها در برخی روستاهای ایالت راخین اجسادی پیدا شده که نشان می‌دهد در این مناطق کشتار و قتل دسته‌جمعی صورت گرفته است.

ای.بی.سی می‎افزاید که ویدئوهایی مربوط به تداوم خشونت علیه مسلمانان میانمار از برخی منابع مؤثق دریافت کرده است.

ارتش میانمار کشته شدن 400 نفر را تأیید و ادعا کرده که این افراد شورشی بوده‌اند اما مسلمانان روهینگیایی که از ایالت راخین فرار کرده‌اند از کشتار گسترده و تجاوز دسته‌جمعی از سوی نیروهای امنیتی علیه مسلمانان خبر می‌دهند.

آنگ‌سان سوچی در روز 19 سپتامبر طی سخنانی خشونت‌ها در ایالت راخین را محکوم کرد و مدعی شد که از 5 سپتامبر هیچ‌گونه درگیری در این ایالت رخ نداده است.

این در حالی است که چندین منبع این ادعای سوچی را زیر سؤال برده‌اند؛ برخی از فعالان حقوق بشر گزارش دادند شواهدی در اختیار دارند که نشان می‌دهد پس از 5 سپتامبر نیز حملات نیروهای امنیتی علیه مسلمانان روهینگیا ادامه دارد و مسلمانان همچنان در حال خروج از میانمار هستند.

 ویدئوهای فرستاده شده به ای.بی.سی نیز نشان می‌دهند که نیروهای امنیتی منازل مسکونی مسلمانان را به آتش می‌کشند و برخی از این ویدئوها مربوط به روز پنج‌شنبه است.

دور جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا از 25 ماه آگوست آغاز شده که بر اثر آنها تاکنون بیش از 4 هزار نفر کشته شده و بیش از 500 هزار نفر نیز به بنگلادش فرار کرده‌اند.