به گزارش تابناک ، برخی از شخصیت های دولتی عربستان ، به نقل از مقامات جمهوری اسلامی ایران شیخ نمر باقر النمر که رهبری تظاهرات شرق عربستان بر علیه آل سعود را عهده دار است را مزدور عربستان نامیده اند و گفته اند که مقامات ایران علیه این روحانی مبارز شیعی موضع گیری کرده اند، تا بدین وسیله وی را فردی ناموجه حتی برای ایران شیعی جلوه داده و از نفوذ و اعتبار وی در میان شیعیان عربستان بکاهند.

بر اساس این گزارش، «شیخ النمر» یکی از برجسته ترین روحانیون و چهره های عربستان است که هدایت و رهبری معترضان در منطقه " العوامیه " در استان " قطیف " را بر عهده دارد، وی با سخنرانی های هفتگی خود که در نماز جمعه یکی از مساجد " العوامیه " ایراد می گردد، حمله و انتقاد شدیدی علیه رژیم آل خلیفه به عنوان حاکم بحرین و رژیم آل سعود به عنوان حاکم سعودی دارد.

کارشناسان و ناظران سیاسی جهان عرب معتقدند که او توانسته به شدت حکومت سعودی را به خطر اندازد و در آینده نیز ضربات سنگین تری به پیکره این رژیم وارد کند.

همین امر موجب شده که دستگاه ها و سازمان های امنیتی و اطلاعاتی آل سعود به فکر ضربه زدن به وی بیفتند از همین رو اخیرا خبری که وجود خارجی نداشته را به نقل از سایت خبری تابناک ایجاد کرده اند و آن را به طور گسترده در فضای مجازی میان کاربران اینترنتی جهان عرب رد و بدل می کنند.

مضمون این خبر ساختگی، موضع گیری جمهوری اسلامی ایران علیه شیخ النمر است. عنوان این خبر که اصلا وجود خارجی نداشته و هرگز توسط سایت خبری تابناک – نه در صفحه فارسی و نه در عربی – منتشر نشده، به این مضمون است که " ایران فاش کرده است که شیخ نمر مزدور رژیم سعودی است ".

سایت تابناک به نوبه خود این جعل خبر و خبر سازی عربستانی ها علیه مخالفان و معترضان شیعی و غیر شیعی را محکوم می کند و انتظار دارد دولت جمهوری اسلام ایران نیز به چنین اخباری واکنش سرع ، عاجل و درخور نشان دهد و اجازه ندهد دیکتاتوری سعودی در آشفته بازار منطقه و در سکوت کشورهایی چون ایران شیعیان این کشور را سرکوب ، بلکه به نسل کشی آنان بپردازد. در مساله بحرین مسولان مختلف به ویژه دست اندرکاران سیاست خارجی همین نام ایران در میان گزارش کمیته حقیقت یاب به عنوان حامی معترضان دیده نمی شد چنان خوشحال شدند که گویی فتحی صورت داده اند. حال اینکه عربستان رسما نیروی نظامی برای سرکوب به بحرین می فرستد و ترکیه مخالفان سوریه را تحت حمایت مالی و تسلیحاتی خود قرار داده است .