ترامپ ۲ منطقه حفاظت‌شده آمریکا را کوچک می‌کند

 «اورین هچ»، سناتور ایالت یوتا در سنای آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی با وی گفته است که قصد دارد بخش‌هایی از دو منطقه حفاظت شده «بیرز ایرز» و «گراند استیرکیس اسکالانت» در این ایالت را از حفاظت خارج کند.

دونالد ترامپ در گفتگوی تلفنی روز جمعه با هچ این مسئله را به اطلاع وی رساند. هچ هم در پاسخ گفت: من بسیار خوشحالم که رئیس جمهور آمریکا ما را در خصوص تصمیم خود مطلع کرده است.

راین زینکی، وزیر کشور آمریکا نخستین بار کاهش بخش‌های حفاظت شده  یوتا را به منظور ایجاد زمین‌هایی برای حفاری های نفتی و معدن کاری به رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد کرده بود.

به نظر می رسد باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا سال گذشته در هفته های آخر حضورش در کاخ سفید زمین 1.35 میلیون هکتاری «بیرز ایرز» را به مناطق حفاظت شده آمریکا اضافه کرد. این منطقه شامل صخره های سنگی، خانه های قدیمی و بخشهایی است که برای سرخپوستان مقدس است.

ترامپ 2 بنای یادبود ملی آمریکا را کوچک می کند!

ترامپ 2 بنای یادبود ملی آمریکا را کوچک می کند!

با وجود اینکه رؤسای جمهور آمریکا می توانند مناطق حفاظت شده ای را اضافه کنند، تاکنون مشخص نشده است که آیا آنها قدرت خارج کردن این بخش‌ها را از مناطق حفاظت شده دارند یا خیر. اگر دونالد ترامپ بتواند چنین کاری را انجام دهد نخستین رئیس جمهوری خواهد بود که از وسعت یک منطقه حفاظت شده کاسته است.

این در حالیست که گروه های حامی محیط زیست تاکنون هزینه های زیادی برای محافظت از این بخش‌ها صرف کرده و اعلام کردند که اگر ترامپ تصمیم بگیرد این بخش‌های حفاظت شده را کاهش دهد، به دولت فدرال شکایت خواهند کرد.

بسیاری از دانشمندان هم در خصوص این تصمیم ترامپ ابراز نگرانی کرده و گفته اند که حذف این زمین‌ها از بخش محافظت شده و آغاز حفاری در آن می تواند در روند فعالیت باستان شناسان برای یافتن فسیل و کشف اسرار پنهان این منطقه مشکل ایجاد کند.

دونالد ترامپ قصد دارد در ماه دسامبر به ایالت یوتا سفر کند تا به طور رسمی تصمیم خود در خصوص خروج بخشهایی از این اراضی از مناطق حفاظت شده را اعلام کند. 

دونالد ترامپ تاکنون بسیاری از میراث های دوره ریاست جمهوری باراک اوباما را نابود کرده است. از جمله آنها می توان به لغو قانون بهداشتی اوباماکر و تأیید نکردن توافق هسته ای ایران اشاره کرد. دونالد ترامپ حتی به نام رشته کوهی که باراک اوباما تغییر داده است هم رحم نکرد و سعی داشت نام آن را تغییر دهد!