پاسخ کره شمالی به اتهام‌های انگلیس علیه پیونگ‌یانگ

 کره شمالی به ادعای لندن درباره اینکه «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور در حملات سایبری موسوم به «واناکرای»  علیه انگلیس دست داشته است واکنش نشان داد.

«بن والاس»، وزیر امنیت انگلیس روز گذشته اعلام کرد: انگلیس با قطعیت بر این باور است که پیونگ یانگ در حمله سایبری موسوم به واناکرای در مه سال جاری میلادی در این کشور دست داشته است.

به دنبال اعلام این خبر، کره شمالی به آن واکنش نشان داد و گفت این ادعا تلاشی برای مقصر نشان دادن جمهوری دموکراتیک خلق کره بوده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی با اعلام این خبر افزود: انگلیس بار دیگر تلاش کرده است که جمهوری دموکراتیک خلق کره را مقصر حملات سایبری جلوه دهد. این اقدام انگلیس خارج از تحمل ماست. جمهوری دموکراتیک خلق کره موضعی ثابت برای مقابله با تروریسم به هر شکلی که باشد دارد. ما حتی به دنبال حمله تروریستی انگلیس که جان شهروندان زیادی را گرفت، به این کشور تسلیت گفتیم و با آنها همدردی کردیم.

این خبرگزاری در ادامه افزود: هیچ معنایی ندارد که کشوری مثل کره شمالی که سلامت و بهداشت برای آن ارجعیت دارد، یک حمله سایبری در سامانه های بهداشتی انگلیس انجام دهد. انگلیس باید خیلی جدی موضع خود که هدف آن آسیب رساندن به وجهه جمهوری دموکراتیک خلق کره است را تغییر دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حمله سایبری ماه مه سال جاری میلادی، تعداد زیادی از سازمان های بهداشتی و درمانی و بیمارستان در سراسر انگلیس و اسکاتلند، هدف یک حمله سایبری قرار گرفتند. در پی این حمله سایبری، سامانه های وقت دهی به بیماران با اختلال مواجه شد. هکرها در آن زمان درخواست مبلغ 500 پوندی کرده بودند تا فعالیت این سازمان های بهداشتی را به حالت اولیه بازگردانند.