اعتراف وزیر دفاع انگلیس به اقدامات غیر اخلاقی

 هم‌زمان با تعمیق اتهامات فساد اخلاقی علیه نمایندگان مجلس انگلیس، مایکل فالون وزیر دفاع این کشور نیز اعتراف تازه‌ای را در این زمینه مطرح کرده است.

روزنامه سان روز دوشنبه در گزارشی فاش کرد که وزیر دفاع انگلیس 15 سال پیش در جریان کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار، دستش را بر پای یک خانم خبرنگار به نام 'جولیا هارتلی برور' گذاشته است.

 

این نشریه افزود: خانم هارتلی، مجری شبکه رادیویی 'تاک رادیو' با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی خود ضمن اشاره به این حادثه نوشت: من مؤدبانه به او توضیح دادم که اگر یک‌بار دیگر این کار را تکرار کند، به‌صورت او سیلی خواهم زد. او هم‌دست خود را کشید و این پایان ماجرا بود.

 

در همین حال سان نوشت که مایکل فالون، به وقوع این حادثه اعتراف اما بعداً از خانم هارتلی عذرخواهی کرده و هر دو پرونده این مساله را بسته‌اند.

 

نشریه سان ادعا می‌کند که 36 عضو ارشد حزب محافظه‌کار ازجمله شماری از اعضاء کابینه در پرونده فساد اخلاقی دست دارند.

 

این تحولات پس‌ازآن صورت می‌گیرد که هفته گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه اعضاء یک گروه 'واتس اپ' وابسته پارلمان انگلیس، گزارش‌هایی را در رابطه با اذیت و آزار جنسی زنان محقق و مشاور در پارلمان منتشر کردند.

روزنامه تایمز شنبه گذشته در گزارشی از رابطه پنهان و ارسال پیام‌های غیراخلاقی چهار نماینده مجلس به زنان جوان خبر داد.

 

این روزنامه انگلیسی افزود: این افراد که شامل دو نماینده حزب محافظه‌کار و دو نماینده حزب کارگر هستند، همچنین به پیشنهادهای غیراخلاقی و نامناسب به زنان جوان متهم می‌باشند.

 

تایمز نوشت: یکی از افراد یادشده که پیشتر در کابینه سایه حزب کارگر فعالیت داشته، متهم است که به یک خانم کارآموز در مجلس پیامک غیراخلاقی ارسال کرده است. متهم دیگر از حزب کارگر نیز تاکنون چندین بار در حالت مستی، به یک خانم محقق جوان پیامک غیراخلاقی ارسال کرده است.

 

این روزنامه انگلیسی همچنین فاش کرد: یکی از نمایندگان متأهل حزب محافظه‌کار و از اعضاء کابینه دولت ترزا می، طی چندین سال‌ گذشته با چندین خانم جوان که برای امور تحقیقاتی وارد مجلس شده‌اند، رابطه پنهانی داشته‌اند. چهارمین متهم این رسوایی اخلاقی نیز به چندین زن خبرنگار پیشنهاد غیراخلاقی داده است.

 

در همین حال منابع انگلیسی یکشنبه گذشته فاش کردند که 'مارک گارنیه' معاون وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس نیز متهم است که به مشاورش پیشنهاد غیراخلاقی داده است.

 

ترزا می نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته در نامه‌ای به رئیس مجلس عوام این کشور، ضمن ابراز نگرانی نسبت به گزارش‌های منتشرشده در رابطه با اتهامات اخلاقی نمایندگان مجلس، خواستار رسیدگی به وضع موجود شد.

 

در این نامه به 'جان برکو' که به سایر رهبران احزاب سیاسی این کشور نیز رونوشت شده، نسبت به از بین رفتن آبروی پارلمان انگلیس هشدار داد و افزود: از شما ممنون خواهم شد که با ظرفیت‌هایی که در اختیار دارید، کمک کنید تا اطمینان حاصل کنیم که اعتبار پارلمان به دلیل اتهامات ناشی از برخی اقدامات زننده آسیب نبیند.

 

وی گفت که دستورالعمل‌های انضباطی موجود 'دندان' لازم را برای برخورد با نمایندگان خاطی ندارد و آن‌ها را به لحاظ قانونی وادار به پیروی از آن نمی‌کند.

 

نخست‌وزیر انگلیس تصریح کرد: به باور من شرایط کنونی دیگر قابل‌تحمل نیست و برای کارکنانی که جوان هستند و پس از پایان تحصیلات، کار خود را آغاز کرده‌اند، مطلوب نیست.

 

ترزا می خاطرنشان ساخت: این مهم است که مردم به پارلمان اطمینان کنند و همکاری تمام احزاب در این رابطه لازم خواهد بود.