کشته شدن سرکرده افغان «جبهه النصره» در سوریه + عکس

منابع سوری در دیرالزور اعلام کردند در درگیری‌های شمال شرقی استان «حماه»، «ابومعاذ الافغانی» از سرکردگان افغان جبهه النصره کشته شده است.

خبرنگاری در دیرالزور اظهار داشت نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان توانستند روستای «المستریحة» در حومه شمال شرقی حماه را در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌های جبهه النصره در این محور آزاد کنند.

این عملیات به هلاکت شماری از تروریست‌های جبهه النصره از جمله «ابومعاذ الافغانی» یکی از سرکردگان باند موسوم به تحریرالشام (نام دیگر جبهه النصره) منجر شد.

این در حالی است که منابع میدانی تاکید کردند تعداد دیگری از تروریست‌های داعشی به سمت مناطق تحت سیطره گروه‌های مورد حمایت صریح آمریکا موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) فرار کرده‌اند.

یک منبع میدانی به تسنیم گفته که شماری از تک‌تیراندازان داعشی، با برچیدن پرچم‌های این گروه تکفیری،‌پرچم‌های نیروهای قسد را برافراشتند که دلیل و مدرک آشکاری مبنی بر حمایت آمریکا از تروریست‌های داعشی و استفاده از آنها بر  اساس منافع خود در شرق سوریه قلمداد می‌شود.

ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان مهر ماه سال گذشته اعلام کرد که 1500 جنگجوی وابسته به گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان با سرکردگانی در سوریه مرتبط هستند.

همچنین «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز چند ماه قبل اعلام کرد که 2500 حامی گروه تروریستی داعش در افغانستان حضور دارند اما برنامه‌ای برای مقابله با نظامیان آمریکایی و نظامیان افغان ندارند.

وی افزود: گروه تروریستی داعش در افغانستان جنگجویان کمتری نسبت به طالبان دارند، ولی با نظامیان آمریکایی و افغان درگیر نمی‌شوند.