عراق صحرای الانبار تا مرزهای عربستان را پاکسازی می‌کند

محمود الفلاح فرمانده عملیات الأنبار در ارتش عراق از آغاز عملیات نظامی گسترده برای پاکسازی صحرای الانبار تا مرزهای عربستان از لوث گروه تروریستی داعش خبر داد.

وی افزود که عملیات نظامی گسترده برای پاکسازی صحرای جلابات، منطقه صفاویات، سد الأبیض، و صحرای معیله در جنوب شهر الرطبه در الانبار تا مرزهای عربستان آغاز شد.

الفلاحی گفت که نیروهای ارتش، مرزبانی و عشایر با کمک جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی و بالگردهای ارتش عراق در این عملیات شرکت دارند.

بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی صبح امروز در ابتدای عملیات خود موفق شدند 4 خودرو بمب‌گذاری شده داعش را منهدم و سه خودروی و چندین چادراین گروه تروریستی را منهدم کنند.

این عملیات در حالی آغاز شده است که نیروهای عراقی پنجشنبه گذشته عملیات پاکسازی مناطق الزرکه در شهرستان الطوز و الحویجه در جنوب غرب کرکوک از لوث داعش را آغاز کردند. از ابتدای این عملیات تاکنون بیش از 20 روستا از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی و ده‌ها تن از آن‌ها به هلاکت رسیده‌اند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای کل مسلح عراق نوزدهم آذرماه گذشته، رسماً آزادی کامل خاک این کشور از دست داعش و تحقق پیروزی بزرگ را اعلام کرد اما عملیات پاکسازی این کشور از لوث بقایای داعش همچنان ادامه دارد.