پاکسازی مرز عراق با عربستان و اردن

کمیسیون امنیتی در شورای استانداری «الانبار» عراق اعلام کرد که نیروهای ارتش و داوطلب عشائری در الانبار، طی عملیاتی ویژه موفق شدند، مرزهای بین‌المللی مشترک با اردن و عربستان را از عناصر داعش پاکسازی کنند.

«نعیم الکعود» رئیس این کمیسیون در گفت‌وگو با روزنامه «الصباح الجدید» گفت: نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در استان الانبار طی یک عملیا ویژه تفتیش و پاکسازی بیش از 80 درصد از مناطق صحرایی الانبار را که بزرگترین شهر عراق از نظر مساحت به شمار می‌رود، از حضور بقایای تروریست‌های داعش پاک کردند.

وی افزود که تجهیزات به جا مانده از تروریست‌ها در زیر زمین و مناطق مرزی و صحرایی مشترک با اردن و عربستان نابود شد و 4 خودروی بمب‌گذاری شده نیز بدون هیچ خسارت جانی و مالی از سوی نیروهای امنیتی منفجر شد. تجهیزات مخفی شده در زیر زمین به گونه‌ای جاسازی شده بودند که نیروی هوایی عراق نمی‌توانست به راحتی آنها را کشف و منهدم کند به همین دلیل با تلاش‌های اطلاعاتی و همکاری اهالی این مناطق، این امر میسر شد.

الکعود  با تاکید بر اینکه این عملیات با کمک نیروی هوایی ارتش عراق و نیروی خوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش انجام شده، تصریح کرد: نیروهای امنیتی ذر لین عملیات، 10 فرد مشکوک به همکاری با تروریستها را نیز دستگیر کردند و چاردهای استفاده شده از سوی تروریست‌ها در این مناطق را توقیف کردند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای کل مسلح عراق نوزدهم آذرماه گذشته، رسماً آزادی کامل خاک این کشور از دست داعش و تحقق پیروزی بزرگ را اعلام کرد اما عملیات پاکسازی این کشور از لوث بقایای داعش همچنان ادامه دارد.