رژیم صهیونیستی برای احداث خط آهن به عربستان آماده می‌شود

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در شماره امروز خود فاش کرد دولت بنیامین نتانیاهو امور مربوط به احداث خط آهن [از فلسطین اشغالی] به عربستان سعودی را آغاز کرده است.

در نخستین اقدام در این چارچوب، دولت اسرائیل در بودجه سال ۲۰۱۹ خود مبلغی معادل چهار و نیم میلیون دلار برای اجرای مطالعات مربوط به این خط آهن اختصاص داده است.

قرار است این خط آهن از شهر بیسان اشغالی در شمال فلسطین آغاز شود و با عبور از یکی از گذرگاه‌های مرزی با اردن به سمت عربستان و عراق امتداد یابد.

این روزنامه افزوده است: اکنون اسرائیل برای صدور کالا‌های خود به عربستان سعودی و کشور‌های خلیج (فارس) از کامیون استفاده می‌کند و پس از انتقال این کالا‌ها به اردن، از آنجا به کشور‌های مقصد حمل می‌شود.

یسرائیل کاتس وزیر حمل و نقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی این خط آهن را خط آهن صلح نام گذاری کرد! و گفت از آن برای جابه‌جایی مسافر نیز استفاده خواهد شد.

او افزود: اسرائیل همچنین در منطقه الجلیل گذرگاهی بازرگانی ایجاد خواهد کرد تا کالا‌های کشور‌های خلیج (فارس) از طریق بنادر اسرائیلی صادر شود. اکنون کالا‌های وارداتی از عربستان و کشور‌های خلیج (فارس) به وسیله کامیون به بنادر اسرائیلی به ویژه حیفا و اشدود ارسال و از آنجا به اروپا صادر می‌شود.

کاتس گفت: هدف من از این اقدام تبدیل اسرائیل به مرکز حمل و نقل منطقه‌ای و تقویت اقتصاد اسرائیل به نحوی گسترده است. این طرح با همکاری آمریکا و چند کشور دیگر اجرا خواهد شد و مبادلات تجاری اسرائیل و کشور‌های خلیج (فارس) را افزایش خواهد داد.