اعتراض نواز شریف به رد صلاحیتش در انتخابات

نواز شریف در اجتماع مردم شهر جرانواله ضمن انتقاد از قضات دادگاه عالی پاکستان ،انتخابات آتی را بسیار سرنوشت ساز توصیف کرد.

نخست وزیر سابق پاکستان با اشاره به «عمران خان»گفت: افراد دروغگو را که کاری به جز متهم کردن دیگران ندارند تایید صلاحیت می‌کنند، ولی کافی است از مردم ایالت خیبرپختونخوا سوال شود که به جز وعده‌های پوچ در دروان حکومت تحریک انصاف چه چیزی به آنها تحویل داده شده است.

وی به صراحت تاکید کرد: رای دادگاه عالی پاکستان را قبول ندارم و خود را فاقد صلاحیت نمی‌دانم، آیا حقوق نگرفتن از فرزند جرم است؟

رئیس حزب نواز با به سخره گرفتن جلسه اعتراضی طاهرالقادری و دیگر احزاب مخالف دولت گفت: اجتماع آنان در لاهور محدود بود و حتی صندلی‌هایی که آماده کرده بودند نیز خالی ماند ولی مردم شهر جرانواله استقبال بی‌نظیری از ما کردند.

وی افزود: من با رای مردم انتخاب شده ام و تنها مردم هستند که می‌توانند تصمیم بگیرند من از مسئولیت خود عزل شوم نه چند قاضی در دادگاه عالی پاکستان.

نواز شریف به وعده‌های انتخاباتی خود اشاره کرده و دلیل عدم اجرایی شدن آن را رد صلاحیت شدن خود دانست و گفت: من قول داده بودم که ظرف مدت پنج سال مشکل کمبود برق در پاکستان را حل کنم ولی پس از گذشت چهار سال عده‌ای مرا رد صلاحیت کردند تا وعده‌ای که دادم اجرایی نشود.

وی تنش با آمریکا و حملات پهپادی این کشور را نیز حاصل رد صلاحیت شدن خود دانست و بیان کرد: در دوران حکومت من به دولت اوباما هشدار جدی داده شد که تمامیت ارضی پاکستان را نقض نکنند و از حملات پهپادی خودداری کنند ولی متاسفانه اینک بازهم شاهد آغاز این حملات هستیم.

نواز شریف پس از آنکه با شکایت عمران خان توسط دادگاه عالی پاکستان به دلیل فساد اقتصادی رد صلاحیت شد، تمام مناصب رسمی خود از جمله پست نخست وزیری را از دست داد.

حزب نواز تلاش می‌کند در آستانه انتخابات بازهم محبوبیت خود را به دست آورده و پیروز میدان انتخابات شود.