رودخانه‌ای در سیبری به رنگ خون درآمد!+ تصاویر

تغییر رنگ آب رودخانه «موچانکا» در غرب سیبری طی یک هفته گذشته، موجب نگرانی اهالی محلی شده است.

رودخانه ای در سیبری به رنگ خون درآمد+تصاویر

مقامات این شهر پس از انجام آزمایشهایی روی نمونه هایی از آب این روخانه، از انتشار نتایج آن خودداری کرده‌اند. همچنین کارشناسان محیط زیست اعلام کردند موفق به کشف علت قانع کننده ای برای تغییر رنگ آب این رودخانه نشده اند.

رودخانه ای در سیبری به رنگ خون درآمد+تصاویر

سیبری تایمز گزارش داد: رودخانه موچانکا تامین کننده آب شهر تیومن است و  اهالی این شهر طی گمانه هایی از احتمال تخلیه حجم زیادی از مواد  شیمیایی داخل این رودخانه و تغییر رنگ آن خبر دادند.

رودخانه ای در سیبری به رنگ خون درآمد+تصاویر

یکی از ساکنان شهر کوچک تیومن به سیبری تایمز گفت: تغییر رنگ ناگهانی آب رودخانه  ممکن است یک خطر جدی برای اهالی باشد. تغییر رنگ آب رودخانه در برخی مناطق به قرمز و در نواحی دیگر متمایل به نارنجی است. به نظر نمی رسد تغییر رنگ آب تاثیری در غلظت  آن گذاشته باشد.

رودخانه ای در سیبری به رنگ خون درآمد+تصاویر

در همین حال، سخنگوی سازمان نظارت بر محیط زیست سیبری اذعان کرده است هیچ دلیلی در خصوص علت تغییر رنگ آب رودخانه وجود ندارد. وی گفت: تغییر رنگ آب رودخانه مسئله ای است که پیش از این رخ نداده است؛ بنابراین باید منتظر نتایج آزمایش های پیشرفته بود.

یادآور می شود، تا چند صد کیلومتری این رودخانه هیچ معدنی وجود ندارد. بنابر این فرضیه ورود املاح معدنی به آب این رودخانه و ایجاد واکنش های شیمیایی مردود است.