سخنرانی سید حسن نصرالله با محوریت انتخابات لبنان

سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان که به موضوع تشریح  نامزد‌های این حزب برای انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ لبنان اختصاص دارد، آغاز  شد.

وی با تاکید به اینکه تنها به اعلام نامزد های حزب الله اکتفا می کند، افزود: نامزدهای حزب الله را اعلام خواهم کرد و نه نامزدهای همپیمانان یا آنهایی که مورد حمایت ما هستند. هنگامی که فهرست ها کامل شود همه نامزدها مربوط به دوستان و همپیمانان اعلام خواهد شد. اسامی را اعلام می کنم اما عناوین اساسی که حزب الله ضمن برنامه انتخاباتی در راستا آن حرکت خواهد کرد را به زمان دیگر موکول می کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت:  ما تصمیم  گرفته ایم که به صورت جداگانه میان وزارت و نمایندگی پارلمان در سطح مسئولان حزب الله  اقدام کنیم.

سید حسن نصرالله  به پست وزیری یکی از اعضای سابق پارلمان لبنان و نماینده حزب الله اشاره کرد و گفت: یکی از وزیران ما در دولت آینده برادر محمد فنیش خواهد بود از همین رو برای پارلمان نامزد نخواهد شد و از زحمات پارلمانی اش تشکر می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی نمی خواهد دیگر در پارلمان حضور یابند تصریح کرد: برخی از برادران مانند سید حسین الموسوی خواستار این شدند که در دور جدید پارلمان نامزد نشوند و تصمیم گرفتند که در سطح رهبری حزب الله مشارکت داشته باشند  و ما هم بدین خاطر از  زحماتی که در دوره نمایندگی اش کشیده است قدردانی می‌کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: بر اساس تفاهم میان جنبش امل و حزب الله در جبل لبنان ، هرکدام از ما در پارلمان یک نماینده خواهیم داشت و بدین سان  از بلال فرحات به خاطرات تلاش های قبلی اش تشکر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: حزب الله به چهره های جدید به منظور دادن فرصت به آنها روی آورده است. انتخابات پارلمانی فعالیت سیاسی است و حزب الله هر که که کفایت نمایندگی را داشته باشد از میان اعضایش انتخاب می کند و انتخاب برادران به عنوان نماینده حزب الله است.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: همه می دانند که طی سالیان صدها میلیون دلار برای خدشه وارد کردن به وجهه حزب الله هزینه شده است این با هدف تخریب وجهه اعضای حزب الله است. ارتش سایبری اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس افراد و پول را برای هجمه به منظور خدشه وارد کردن  حزب الله به کار می گیرند. همجمه گسترده ای علیه برادران نماینده به منظور تخریب وجهه آنها صورت خواهد گرفت و مردم باید متوجه آن باشند. ما بحث و بررسی دقیقی در پرونده برادران انجام دادیم و آنها مورد اعتماد ما هستند و آنها را دارای صلاحیت و معتمد و مورد اطمینان برای این مسئولیت می دانیم.

نصرالله اعلام کرد:  نامزدهای حزب الله در حوزه سوم بقاع حسین الحاج حسن، علی المقداد، سید ابراهیم الموسوی و ایهاب حماده هستند. نامزد حوزه اول بقاع انور حسین جمعه. نامزد حوزه بعبدا حاج علی عمار. نامزد حوزه جبیل کسروان شیخ حسین زعیتر، نامزد حوزه دوم بیروت حاج امین شری. نامزدهای حوزه سوم جنوب حاج محمد رعد، حسن فضل الله و علی فیاض. نامزدهای حوزه دوم جنوب سید نواف الموسوی و مهندس حسین جشی.

در حال تکمیل...