نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد اعضای کنگره

این نظرسنجی نشان داد 89 درصد از دموکرات‌ها و 82 درصد از جمهوری‌خواهان از عملکرد مجلس قانونگذاران این کشور راضی نیستند.

این نظرسنجی جدید که از سوی مرکز ان او آر سی آسوشیتد پرس در روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد که 85 درصد از کل آمریکایی‌ها معتقدند عملکرد کنگره آمریکا پایین‌تر از حد انتظار است. همچنین نگرش عمومی نسبت به قانون تحت کنترل جمهوری‌خواهان  و در چارچوب خطوط حزبی چندان تغییری نکرده است.

در این نظرسنجی تعداد دموکرات‌های که نظر نامساعدی نسبت به کنگره دارند، 89 درصد برآورد گردید، که تنها 7 درصد بالاتر از نظر جمهوری‌خواهان (82 درصد) است.

در این نظرسنجی مشخص شد تنها 44 از مردم آمریکا از عملکرد نماینده منتخب خود در کنگره راضی هستند که از این تعداد 41 درصد دموکرات‌ها و نیمی از آنها نیز  جمهوری‌خواه بودند.

کمتر از 20 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که نمایندگان کنگره شایسته در اختیار داشتن چنین مسئولیتی هستند، با این حال بیش از یک سوم از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که اکثر نمایندگان کنگره شایسته قانونگذاری نیستند. باقی شرکت‌کنندگان نتوانستند به نظر مثبت یا منفی در این باره برسند.

طبق این نظرسنجی، ۶۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند، نمایندگانشان در کنگره باید به اکثریت جامعه آمریکا توجه کنند و تنها ۱۸ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که این دقیقا همان کاری است که آنها انجام می‌دهند. ۶۶ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که کنگره به لابی‌گرانتوجه می‌کند و تنها ۱۱ درصد معتقدند که این مسئله باید به همین شکل باشد.

با توجه به نظرسنجی گالوپ، محبوبیت 20 درصدی اعضای کنگره در کنار محبوبیت 38.4 درصدی دونالد ترامپ قرار می‌گیرد. ترامپ اولین رئیس‌‎جمهور آمریکا است که میزان محبوبیتش در یکسال اول حضور در کاخ سفید به زیر 40 درصد رسیده است.

این نظرسنجی در فاصله 15 تا 19 فوریه، با همکاری دانشگاه استنفورد و دانشگاه سانتاباربارا کالیفرنیا و مرکز تحقیقات  ان او آر سی آسوشیتدپرس صورت گرفته است و هدف از آن انعکاس نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد نمایندگان منتخب خود است. به گفته خود آمریکایی‌ها، علت این نارضایتی شکاف عظیم میان کسانی که قرار است خدمت کنند و کسانی که واقعا خدمت می‌کنند.

به نوشته راشاتودی، نظر نامساعد مردم آمریکا نسبت به عملکرد اعضای کنگره را شاید نتوان محصول دوره ترامپ و یا جنگ‌های حزبی مربوط به آن دانست. آمریکایی‌ها مدتهاست که سیاست‌های کنگره را قبول ندارند.

نگاهی کوتاه به نمودارمحبوبیت کنگره گالوپ طی سالها نشان می‌دهد که میزان محبوبیت اعضای کنگره به ندرت از سال 2010 تاکنون به بالای 20 درصد رسیده است. پس از دستیابی به رکورد 84 درصد در سال 2002، میزان محبوبیت آنها رو به کاهش گذاشت و در نوامبر سال 2013 به پایین‌ترین میزان خود، 9 درصد، رسید.

ترور تامپسون، مدیر مرکز ای پی ان او آر سی گفت: اکثر طرفداران دو حزب معتقدند که قانونگذاران باید به مردم توجه بیشتری داشته باشند، اما توجه قانونگذاران بیشتر معطوف حامیان مالی و گروه‌ نخبگان است. در امری نادر در سال 2018، کسانی که خودشان را دموکرات یا جمهوری خواه معرفی کردند، با این امر موافق بودند.