انتقاد تُند رئیس سابق سیا از رئیس جمهور تاجر

«جان برنان»، رئیس سابق سازمان سیا روز گذشته (جمعه) در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را شخصی بی ثبات و بی تجربه توصیف کرد و گفت که او به عنوان رئیس جمهور نمی تواند از وظایف خود برای مقابله با تهدیدهای نظامی روسیه و کره شمالی به درستی بهره ببرد.

برنان اعلام کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که دونالد ترامپ برای اداره کردن امور کشور و به عنوان رئیس جمهور آمریکا آمادگی لازم را ندارد. کشور ما باید اطمینان حاصل کند که ما می توانیم با افرادی مثل «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه و کشور کره شمالی و مسائل این چنین ارتباط برقرار کنیم و اگر شخصی که در کاخ سفید وظیفه ریاست جمهوری را بر عهده دارد بی ثبات، بی منطق، بی تجربه و فاسد است، باید در انتظار یک توفان باشیم.

وی همچنین در ادامه با انتقادهای بیشتر از ترامپ اعلام کرد: روز گذشته شنیدم که ولادیمیر پوتین درباره قابلیت های هسته ای اش صحبت می کرد، اما رئیس جمهور ما در چنین شرایطی درباره «الک بالدوین»، بازیگر آمریکایی، توییت می کند! منظور من این است که پس اولویت‌های او (ترامپ) چیست؟

برنان پیش از این هم بارها از ترامپ و اظهاراتش انتقاد کرده است. وی پیشتر اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره حوادث شارلوتسویل را مایه ننگ ملی توصیف کرده بود. برنان همچنین گفته بود که ترامپ، امنیت ملی آمریکا را در معرض خطر بزرگی قرار داده است.

پوتین دو روز پیش از موشک های جدید ساخت این کشور که قابلیت هدف قرار دادن هر نقطه ای از زمین را دارند، رونمایی کرد و گفت تسلیحات جدید روسیه به سادگی از پس سامانه های ضدموشکی بر می آید؛ اما جنگ سرد جدیدی در کار نیست.