بازداشت عامل تیراندازی دانشگاه میشیگان

جیمز اریک دیویس (James Eric Davis Jr) عامل تیراندازی دانشگاه میشیگان که والدین خود را چندی پیش در خوابگاه این دانشگاه به قتل رساند، دانشجوی نوزده ساله‌ای بود که بعد از یک روز جستجوی سراسریِ بیش از صد افسر پلیس، بازداشت شده است.

بیل ییگلی (Bill Yeagley) رئیس پلیس دانشگاه میشیگان گفت: وحشتی که منطقه ما در حدود بیست و چهار ساعت گذشته با آن دست به گریبان بود، اکنون به سر آمده است. دقایقی بعد از نیمه شب یعنی حدود دوازده و پانزده دقیقه صبح امروز اداره پلیس دانشگاه میشیگان اطلاع یافت که فرد مظنون در اطراف مسیر راه آهن حضور دارد. بعد از دقایقی نیرو‌های پلیس حضور یافتند و مظنون بازداشت و به تهدیدی خشن علیه منطقه ما پایان داده شد.

او گفت: واقعا گفتن اینکه دو نفر در دانشگاه ما کشته شده‌اند، دشوار است. مساله‌ای خانوادگی و پای پدر، مادر و پسرشان در میان بود که در نهایت متاسفانه به کشته شدن دو نفر انجامید. یک نفر هم شاهد داریم که می‌گوید دیویس را دیده است که از پارکینگ به سوی منطقه مسکونی در حرکت بود و سلاحی در دست داشت. همچنین ویدئو‌ها و تصاویری نیز وجود دارند که این را تایید می‌کنند. از این رو پیش از حادثه، دیویس با سلاح خود را به طبقه چهارم رسانده است؛ جاییکه  پدر و مادرش را در آنجا به قتل رسانده است.

تیراندازی در دانشگاه میشیگان در حالی روی داد که بسیاری از والدین دانشجویان برای شروع تعطیلات یک هفته‌ای بهاری خود را به این دانشگاه رسانده بودند.