10 ایالت آمریکا با غمگین‌ترین ساکنان

شاخص‌ سلامت و شادکامی مردم آمریکا در سال 2017 میلادی در پایین‌ترین سطح از زمان «رکود بزرگ» قرار داشته است. مطالعه گالوپ-شرکر بر روی شاخص‌های سالانه سلامت (Gallup-Sharecare Well-Being Index) در میان آمریکایی ها که نتایج آن ماه جاری میلادی منتشر شد، حاکی از آن است که در این سال، سطح سلامت و احساس خوشبختی در میان ساکنان بیست و یک ایالت آمریکا نسبت به سال پیش از آن (2016) کاهش یافته است. 

در ادامه گزارش ان بی سی نیوز آمده است این مطالعه نشان می دهد در سال 2017،  نه تنها شاخص سلامت و  شادکامی آمریکایی‌ها در ده سال گذشته در پایین ترین سطح قرار داشته، بلکه در این سال شاخص مزبور در هیچ یک از ایالت های این کشور افزایش نیافته است. 

در این تحقیق، شاخص سلامت ساکنان هر ایالت در مقیاس صفر تا صد محاسبه شد. بدین معنا که صفر پایین ترین سطح و صد بالاترین سطح را نشان می داد. پنج مؤلفه زیر برای محاسبه سطح شادکامی و سلامت در نظر گرفته شده بودند:

1- هدف: لذت بردن از کارهای روزانه و داشتن انگیزه برای دستیابی به اهداف موردنظر؛

2- اجتماعی: داشتن روابط صمیمانه و حمایتی در زندگی؛

3- مالی: توانایی افراد برای مدیریت زندگی اقتصادی‌شان به منظور کاهش استرس و افزایش امنیت؛

4- اجتماع: دوست داشتن محل زندگی، احساس امنیت و غرور درباره جامعه‌ای که فرد در آن زندگی می کند؛

5- (سلامت) فیزیکی: برخوردار بودن از سلامت جسمانی و انرژی کافی برای انجام کارهای روزانه.

در این مطالعه، با 160 هزار و 498 فرد بزرگسال در آمریکا به عنوان نمونه معرف مصاحبه شد. سپس، نتایج به مجموعه داده های شاخص های سلامت بدست آمده از آمارگیری‌های انجام شده از سال 2008 میلادی تا سال 2017 افزوده شد. بر این اساس، ده ایالت زیر در آمریکا غمگین‌ترین افراد را در خود جای داده اند:

10- رود آیلند (60.48)

9- ایندیانا (60.39)

8- نوادا (60.18)

7- اوهایو (60.03)

6- کنتاکی (59.85)

5- اوکلاهاما (59.66)

4- میسیسیپی (59.59)

3- آرکانزاس (59.36)

2- لوئیزیانا (58.93)

1- ویرجینیای غربی (58.80)

ویرجینیایی غربی برای نهمین سال پیاپی پایین ترین سطح سلامت را داشت. همچنین لوئیزیانا پایین ترین سطح سلامت خود را در ده سال گذشته شاهد بود. ساکنان این ایالت پایین ترین سطح سلامت جسمانی را داشتند. شاخص سلامت مالی نیز در میان مردم این ایالت در سطح پایینی قرار داشت. 

در ادامه گزارش ان بی سی نیوز آمده است نکته قبال تأمل درباره نتایج این مطالعه این است که سطح سلامت فیزیکی آمریکایی ها کاهش نیافته است؛ بلکه شرایط ذهنی، احساسی و روانی آنها وخیم تر شده است.