کره شمالی: زانو نخواهیم زد

کره شمالی همچنان به روند رویارویی و مقابله با آمریکا به رغم موافقت برای دیدار سران دو کشور ادامه می دهد و گفته است تسلیم تحریم ها نخواهد شد. روزنامه 'رودونگ سینمون' مهم ترین نهاد حزبی و دولتی کره شمالی تصریح کرد: آمریکا باید بداند با زور، فشار و تحریم نمی تواند پیونگ یانگ را از پا درآورد و این کشور در مقابل واشنگتن زانو نخواهد زد.

همزمان، سوئد و سوئیس حاضر شده‌اند میانجی گری در دیدار و گفت‌وگو میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی را به عهده بگیرند. این دو کشور در روابط کره شمالی و آمریکا وضعیت دیپلماتیک ویژه‌ای دارند.سوئد برای آزادی اوتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی از زندان کره شمالی کوشش زیادی کرد و ترامپ پیش از این از خدمات سوئد در این رابطه تشکر کرده بود. سوئیس نیز کشوری است که کیم جونگ اون، در آن جا به مدرسه رفته است. البته اون پس از به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۱ میلادی دیگر خاک کره شمالی را ترک نکرده است. رئیس‌جمهورآمریکا نیز با اعلام این که کره‌شمالی وعده داده پیش از نشست‌های برنامه‌ریزی شده و در طول گفت‌وگوها میان دو کشور آزمایش جدید موشکی نداشته باشد، تاکید کرد: پیونگ یانگ خواهان صلح است.

ترامپ گفت: کره‌شمالی از ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷ آزمایش موشکی نداشته و وعده داده است در طول نشست‌های ما هم این کار را نکند. معتقدم آن ها به آن تعهد پایبند خواهند بود. وی افزود:" فکر می‌کنم زمانش رسیده است. چه کسی می‌داند چه اتفاقی رخ خواهد داد وقتی دیدار برگزار شود. ممکن است خیلی سریع خارج شوم یا بنشینم و بزرگ ترین توافق را برای جهان رقم بزنم".