هشدار کره جنوبی به آمریکا

یک مقام ارشد کره جنوبی به آمریکا هشدار داد اعمال تعرفه های سنگین واردات فولاد و آلومینیوم ممکن است تلاش ها برای پیشبرد مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ یانگ را با مشکل مواجه سازد.

«کانگ کیونگ وا»، وزیر امور خارجه کره جنوبی، پس از شرکت در نشست بروکسل گفت: زمان بندی مناسب نیست. این اقدام (افزایش تعرفه ها) برای آمریکا و کره شمالی که قصد دارند به توافقی برای برنامه های هسته ای پیونگ یانگ برسند، خوب نیست.

کانگ معتقد است تعرفه هایی که ترامپ بر واردات فولاد وضع کرده است در آستانه این مذاکرات ممکن است روابط این کشور با متحدانش را تحت تاثیر قرار دهد.

دونالد ترامپ‌ در هشتم ماه جاری میلادی، تعرفه‌های گمرکی واردات فولاد و آلومینیم به آمریکا را به ترتیب ۲۵ درصد و ۱۰ درصد افزایش داد. رئیس جمهوری آمریکا با این حال کانادا و مکزیک که شرکای خود در توافقنامه تجارت آزاد کشور‌های آمریکای شمالی هستند از شمول این قانون معاف کرد.

وزیر اقتصاد کره جنوبی پیش از این اعلام کرد سئول از تمامی ابزار‌های موجود به منظور واکنش نشان دادن به تصمیم آمریکا برای افزایش تعرفه فولاد استفاده خواهد کرد.

ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چندی پیش برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام آمادگی کرد. قرار است در ماه مه سال جاری میلادی، دو طرف در خصوص برنامه های هسته ای پیونگ یانگ بحث و تبادل نظر کنند.