روسیه، حجت را بر آمریکا تمام کرد

در ادامه تنش در روابط مسکو و واشنگتن و انتشار خبری از سوی نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره در پیش بودن تحریم‌های تازه آمریکایی علیه روسیه، معاون وزیر خارجه روسیه به عزم کشورش برای پاسخگویی به واشنگتن تاکید کرد.

در حالی که طبق گزارش‌ها آمریکا در شرف اعلام دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه روسیه است، مقام ارشد روس گفته که مسکو در تصویب قوانین به منظور پاسخگویی به تحریم‌های جدید آمریکا تعلل نکرده و این کار را به تعویق نخواهد انداخت.

به گزارش ریانووستی، معاون وزیر خارجه روسیه همچنین خبر داده که پارلمان این کشور در حال بررسی مصوبه قانونگذاری است که به دولت مجوز لازم برای ممنوعیت و اعمال محدودیت روی لیست کالاها و خدمات آمریکایی را بدهد.

سرگئی ریابکوف همچنین اعلام کرد که دولت روسیه در حال رایزنی و مذاکره درباره «سوءاستفاده» آمریکا از جایگاه دلار به عنوان عمده‌ترین ذخیره ارزی جهان است.

اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه در حالی مطرح شده که شب گذشته نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد واشنگتن در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به دلیل حمایت مسکو از دولت سوریه است.

«نیکی هیلی» خبر داده بود که این تحریم‌های جدید تا روز دوشنبه توسط دولت آمریکا اعلام خواهد شد.

در خبرها آمده بود که قانونگذاران روس پیش‌نویس قانونی را در پاسخ به تحریم‌های آمریکا تهیه کرده‌اند که پیشنهاد می‌کند واردات تعدادی از کالاها و خدمات آمریکایی به روسیه ممنوع و روابط اقتصادی محدود شود.

طبق این پیش‌نویس، واردات نرم افزارهای آمریکایی، کالاهای کشاورزی و داروهای آمریکایی که می‌تواند از جاهای دیگر تامین شوند بعلاوه تنباکو و الکل محدود می‌شوند.

همچنین قانونگذاران روس ممنوعیت بر همکاری با آمریکا در زمینه اتمی، موتورهای راکت و ساخت هواپیما را نیز پیشنهاد کردند.