ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ نامزد نمی‌شود

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: این حقیقت دارد که رهبران حزب جمهوری‌خواه آمریکا همزمان با لطمه زدن دونالد ترامپ به قوانین، حملات او به قضات فدرال و دشمن نامیدن رسانه‌ها ساکت ماندند. آنها همچنین مقابل رئیس‌جمهوری آمریکا که با اقداماتش موجب می‌شود تا جوانان در آینده با بدهی فلج‌کننده کشور مواجه شوند، سکوت اختیار کردند. این قانونگذاران همچنین با همراهی با ترامپ در زمانی که آمریکایی‌های لاتین‌تبار را متجاوز خواند، مانع ورود ده‌ها میلیون مسلمان به آمریکا شد و از برتری‌طلبی سفیدپوستان پس از واقعه شارلوتزویل دفاع کرد، موجب سرافکندگی اولین رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه آمریکا شدند که تمام عمر برای حذف برده‌داری تلاش کرد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: و همین قانونگذاران به لحاظ اخلاقی سست، زمانی که مورد پرسش قرار گرفتند که آیا از انتخاب مجدد رهبرشان در انتخابات آتی در ۲۰۲۰ حمایت می‌کنند یا خیر، سکوت کردند. دلیل فرار برخی سناتورها و مقام‌های کنگره از پاسخ به این پرسش این است که گمان می‌کنند شاید اوضاع پیش از انتخابات ۲۰۲۰ تغییر کند. سایر قانونگذاران جمهوری‌خواه هم تمایلی به صحبت درباره کمپین ۲۰۲۰ ندارند چون شخص ترامپ بیشتر تمایل دارد درباره پیچیدگی‌های پرونده حقوقی استورمی دنیلز صحبت کند. این زن، ترامپ را به ارتباط جنسی و پرداخت پول به عنوان حق السکوت متهم می‌کند.

در این گزارش همچنین آمده است: اما در حالی که رئیس‌جمهوری آمریکا و تیم وکلای بی‌کفایت او دلیلی برای رفتار محتاطانه در قبال پرونده حقوقی دنیلز دارند، جمهوری‌خواهان کنگره می‌توانند آسوده خاطر باشند چرا که هر روز بیش از پیش روشن می‌شود که ترامپ برای ریاست جمهوری در ۲۰۲۰ نامزد نخواهد شد.

واشنگتن پست نوشت: گرچه تحقیقات مستقل رابرت مولر، رئیس شورای ویژه درباره مداخله احتمالی روس‌ها در انتخابات آمریکا موجب واکنش دفتر اجرایی ریاست جمهوری شده است اما مجوز وزارت دادگستری برای بازرسی منزل و دفتر کار مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ نگرانی‌ها و نفرت بیشتری در دفاتر کاخ سفید ایجاد کرده که میزان آن حتی بالاتر از زمانی است که ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا با رسوایی واترگیت در تابستان ۱۹۷۳ مواجه شد.

براساس این گزارش، "اکنون حتی سرسخت‌ترین متحدان ترامپ هم اذعان دارند تحقیقات مولر یک تهدید وجودی علیه رئیس‌جمهوری آمریکاست؛ هم به لحاظ حقوقی و هم سیاسی." واشنگتن پست نوشت: متحدان ترامپ به رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گویند که اقداماتش ممکن است علیه خودش استفاده شود؛ درست مثل مایکل فلن، ریک گیتس و جورج پاپادوپولوس. جمهوری‌خواهان واشنگتن و سراسر آمریکا ترامپ را یک چهره سیاسی زخم‌ خورده می‌دانند و همین امر منجر شده تا از حمایت آتی خودشان صرف‌نظر کرده یا حتی مستقیما رئیس‌جمهوری آمریکا را به چالش بکشند.