هیچ نشانه‌ای از قحطی در کره شمالی یافت نشد

دیوید بیسلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا به کره شمالی سفر کرده و بر نحوه توزیع مواد غذایی بین زنان و کودکان گرسنه نظارت داشته است که تازه‌ترین نشانه از خروج این کشور از انزوای بین‌المللی محسوب می‌شود.

این سفر شامل بازدیدهایی از پروژه‌هایی با بودجه و سرمایه سازمان برنامه جهانی غذا بود که از جمله آنها می‌توان به مهدکودکی در جنوب استان هوآنگ هائه و یک کارخانه تولید بیسکوییت غنی شده در پیونگ یانگ اشاره کرد.

دیوید بیسلی گفت: در حالی که کره شمالی در تلاش است تا استانداردهای مربوط به تغذیه را رعایت کند، گرسنگی و قحطی در حال حاضر در این کشور به اندازه دهه ۱۹۹۰ میلادی بالا نیست.

وی افزود: من هیچ نشانه‌ای از قحطی در کره شمالی همانند شرایط دهه ۱۹۹۰ مشاهده نکردم و این خبر خوبی است اما شکی وجود ندارد که مساله گرسنگی و سوءتغذیه در این کشور وجود دارد.

سازمان ملل ماه گذشته پس از برگزاری نشست تاریخی میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی که منجر به بهبود روابط میان پیونگ یانگ و کشورهای غربی شد، خواستار بودجه ۱۱۱ میلیون دلاری برای کمک به مردم کره شمالی شد.

براساس آمار برنامه جهانی غذا، بیش از ۷۰ درصد از جمعیت ۲۵ میلیون نفری کره شمالی در "ناامنی غذایی" به سر می‌برند و این بدان معناست که آنها تلاش می‌کنند تا دچار گرسنگی شدید نشوند و از هر چهار کودک زیر پنج سال یک نفر از سوءتغذیه شدید رنج می‌برد.