یونیسف خواستار راه‌حل سیاسی برای صلح در یمن شد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» با انتشار بیانیه‌ای خواستار راه حل سیاسی و اعطای فرصتی برای صلح در یمن شد.

هنریتا فور مدیر اجرایی این نهاد در این بیانیه اعلام کرد: درگیری وحشیانه در یمن، این کشور راه به پرتگاه هلاکت سوق داده و اقتصاد تبدیل به خرابه شده و خدمات اجتماعی با مشکلات جدی مواجه است.

مدیر اجرایی یونیسف ادامه داد: قیمت‌ها افزایش یافته، بیمارستان‌ها آسیب دیده اند، مدارس به پناهگاه‌ها تبدیل شده و یا توسط گروه‌های مسلح تصرف شده است؛ در این راستا، یونیسف تلاش می‌کند برای کودکان و جوانان یمنی کمک ارائه کند، اما باید راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ در این کشور پیدا شود.

بیانیه مذکور در ادامه می‌افزاید: در مناطق مختلف این کشور ۱۱ میلیون کودک به کمک‌های بشردوستانه به ویژه به غذا و آب آشامیدنی نیاز دارند.

لازم به ذکر است، با توجه به ادامه حملات ددمنشانه سعودی‌ها به کشور یمن و تداوم محاصره ظالمانه این رژیم، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور آواره شده اند و بالطبع به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی و عدم جمع آوری زباله ها، مردم این کشور هر روز در معرض خطر مبتلا به بیماری‌های گوناگون قرار دارند.