خطرات کودکان داعشی برای آلمانی ها

"هانس گئورگ ماسن"، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان درباره خطر کودکانی که در خانواده‌های افراطی در آلمان بزرگ شده‌اند، هشدار داد.  

سازمان اطلاعات داخلی آلمان در یک گزارش تجزیه  تحلیل شرایط جدید  تاکید کرد که این کودکان یک پتانسیل خطر نه کم اهمیت را به وجود می آورند. نشانه‌هایی درباره افراطی شدن احتمالی سریع تر این نوجوانان و کودکان وجود دارد.

در ماه دسامبر نیز رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان درباره خطر زنان و کودکان تروریست‌های داعش که از مناطق بحرانی در عراق و سوریه بازگشته‌اند هشدار داد.

در گزارش تجزیه‌ای سازمان اطلاعات داخلی آلمان آمده است که همچنین خطراتی از طرف خانواده هایی در آلمان وجود دارد که به مناطق بحرانی در عراق و سوریه سفر نکرده اند. این سازمان امنیتی در آلمان از تعداد سه رقمی خانواده های افراطی با چند صد کودک خبر داده و درباره خطرات ایجاد شده از طرف آنها برای کشورش هشدار داد.

ماسن تاکید کرد که روی آوردن سریع این کودکان به افراط گرایی نگران کننده بوده و برای سازمان اطلاعات داخلی آلمان یک چالش است.

در ایالت نورد راین وست فالن بر اساس نمونه بایرن محدوده  سنی بالای 14 سال برای نظارت ها از طریق سازمان اطلاعات داخلی آلمان در نظر گرفته شده است که البته مقامات این ایالت درخواست کرده‌اند که ابزاری برای امکان نظارت سازمان اطلاعات داخلی آلمان بر این گروه های سنی هم در نظر گرفته شود.

سازمان‌های امنیتی آلمان به کرات درباره خطرات زنان و کودکان داعشی که از مناطق بحرانی به آلمان بازگشته اند هشدار داده است.

"هانس گئورگ ماسن"، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان چند ماه پیش نیز درباره کودکان و نوجوانان آلمانی که در عراق و سوریه زندگی می کنند و در آنجا شستشوی مغزی شده اند هشدار داد.

وی از احتمال اقامت صدها کودک و نوجوان از آلمان در مناطق بحرانی عراق و سوریه خبر داد. وی در این باره گفت که بر اساس ارزیابی های ما تقریبا حدود 290 کودک و نوجوان از آلمان به مناطق بحرانی در عراق و سوریه سفر کرده و یا آنجا متولد شده اند.

ماسن همچنین تاکید کرد که سازمان های امنیتی خود را برای این واقعیت آماده کرده اند که افراد زیر سن قانونی بعد از بازگشت از مناطق بحرانی بتوانند تهدید محسوب شوند. این خطر وجود دارد که این کودکان شستشوی مغزی داده شده باشند و به آن ها ماموریت برای حملات تروریستی محول شده باشد. در این راستا باید به این مسئله توجه داشت که این کودکان می توانند به منزله بمب های ساعتی زنده تلقی شوند.

بر اساس ارزیابی سازمان اطلاعات داخلی آلمان بخش اعظمی از کودکان و نوجوانان آلمانی همچنان در عراق و سوریه اقامت دارند. در عین حال تعداد کمی از آن ها اکثرا همراه با والدین خود به کشور ما بازگشته اند. اما تعداد زیادی از آن ها هنوز در مناطق بحرانی اقامت دارند. سازمان های امنیتی در برابر خطر کودکان بازگشته از مناطق بحرانی بیدار هستند و سعی می کنند خطر آن ها برای امنیت عمومی را رفع کنند.

در آلمان در سال 2016 سه مورد از حملات تروریستی توسط افراد زیر سن قانونی انجام شده است. علاوه بر آن یک دوازده ساله هم در تلاش های خود برای بمب گذاری در بازار کریسمس در یکی از شهرهای آلمان شکست خورد.