افزایش درگیری های مسلحانه در شیکاگو آمریکا

روز شنبه نیز سه نفر در تیراندازی در زمین بازی در این شهر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. همچنین روزنامه تایمز- سان گزارش داد یک پسر بچه 3 ساله جمعه شب در بخش جنوبی شیکاگو از ناحیه ساق پای چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

در ابتدای این ماه گروهی از معترضان با حضور در خیابان‌های شیکاگو خواستار استعفای شهردار این شهر شدند. تظاهرکنندگان شهردار شیکاگو را برای ناکامی در جلوگیری از شیوع خشونت با اسلحه در این شهر مورد انتقاد قرار دادند. بر اساس گزارش روزنامه سان-تایمز تنها در فاصله زمانی شب شنبه و صبح یکشنبه 18 نفر در این شهر هدف اصابت گلوله قرار گرفتند که  به کشته شدن یکی از شهروندان شیکاگو منجر شد. تنها در آخر هفته گذشته دست کم 27 نفر در اثر تیراندازی در شهر شیکاگو مجروح شدند و یک زن نیز در اثر تیراندازی کشته شد.

مطالعه محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز بر روی هزینه‌های اورژانس و بستری زخمی‌های خشونت‌های مسلحانه در فاصله زمانی سال 2006 تا 2014 نشان داد فشار مالی  تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا تنها بخشی از هزینه‌های اجتماعی خشونت های مسلحانه در بین مجروحین اینگونه حوادث است و سالانه حدود دو میلیارد و هشتصد میلیون دلار بابت هزینه‌های بستری و خدمات اورژانس این گونه قربانیان هزینه می شود.