جزئیاتی از جلسه دادگاه ترور رفیق حریری

دادستانی دادگاه لاهه در جلسه دیروز اتهامات علیه چهار متهم «سالم جمیل عیاش، حسن حبیب مرعی، حسین حسن عنیسی واسد حسن صبرا» و وابسته بودن آنها به حزب‌الله را تکرار کرد و گفت آنها با هماهنگی سوریه این کار را انجام داده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است سعد الحریری نخست‌وزیر موقت لبنان، در جلسه دیروز که ویژه استماع دادستان بود، حضور داشت. در ابتدای جلسه، حضار به دفاعیات وکیل دادگاه «نایجل بورفواس» گوش دادند؛ وی هنگام خروج از دادگاه به خبرنگاران گفت حکم نهایی حدود یک ماه بعد صادر خواهد شد.

دادستانی دادگاه لاهه ادعا کرد، شک ندارد که چهار متهم مذکور «گناهکار» هستند و «مصطفی بدرالدین» فرمانده برجسته حزب الله (که در سال 2016 در سوریه به شهادت رسید) مغز متفکر این ترور بوده است.

دادگاه لاهه درباره دلایل سیاسی این ترور گفت، تمام حملات به رفیق الحریری به دلیل انتخابات پارلمانی در آن زمان و مخالفت الحریری با پذیرفتن یکی از نمایندگان متحد سوریه در لیستش بوده است.

به گزارش شبکه‌ «الجدید»، در پی اتهام‌زنی به مصطفی بدرالدین ، کاربران شبکه‌های اجتماعی با راه‌اندازی هشتگ «مصطفی بدرالدین» به دفاع از وی پرداختند و اعلام کردند اتهام‌‌زنی به بدرالدین مبنی بر ترور رفیق الحریری (درواقع) اتهام‌زنی به رفیق الحریری مبنی بر مزدوری برای اسرائیل است.

روزنامه لبنانی «الاخبار» هفته جاری فاش کرد افراد وابسته به «سی‌آی‌ای» (CIA) و نیز اسرائیلی‌ها، اتهامات مورد نیاز دادگاه لاهه برای اقدام علیه حزب‌الله در پرونده ترور «رفیق الحریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان را در اختیار این دادگاه قرار داده‌اند.