افزایش روابط امنیتی آلمان با انگلیس

آلمان و انگلیس می خواهند در آینده در زمینه مبارزه با تهدیدات تروریستی همکاری های تنگاتنگ تری با هم داشته باشند.

"اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان در همین راستا امروز با همتای انگلیسی خود "گاوین ویلیامسون"  در یکی از ایالات آلمان دیدار کرد تا توافقی درباره همکاری های دو جانبه دو کشور در این راستا را امضا کند.

بر این اساس در آینده باید در زمینه دفاع مشترک علیه تهدیدات تروریستی و ماموریت های آموزشی خارج از اروپا و همچنین در زمینه تسلیحاتی همکاری های بیشتری بین دو کشور وجود داشته باشد.

 "گاوین ویلیامسون، چندی پیش نیز در سخنانی بر تعهدات کشور خود به ناتو و مناسبات ویژه با آلمان حتی بعد از خروج کشورش از ائتلاف نظامی ناتو تاکید کرد.

وی تاکید کرد که نیروهای نظامی انگلیس همچنان باید در آلمان مستقر باشند.

به گفته ویلیامسون یک بازگشت کامل نیروهای امنیتی انگلیس از آلمان دیگر وجود نخواهد داشت. البته شمار نیروهای انگلیسی مستقر در سایر کشورهای اروپا بعد از خروج برنامه ریزی شده این کشور از اتحادیه اروپا در ماه مارس سال 2019 باید به طور چشمگیری کاهش یابد.

وزیر دفاع انگلیس همچنین تاکید کرد که برگزیت همکاری های نظامی با آلمان را به خطر نمی اندازد. ما همواره ارتباطات قدرتمندانه تاریخی بین انگلیس و آلمان داشته ایم. این چیزی است که ما روی آن می خواهیم ( مناسبات آینده) را بنا کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که ما همگی بر اهمیت مرکزی ناتو با هم توافق داریم. آنچه که این ائتلاف نظامی انجام می دهد و همچنان ادامه دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

"ساجد جاوید"، وزیر کشور انگلیس هم چندی پیش در مصاحبه ای با یک روزنامه آلمانی بر لزوم همکاری‌های امنیتی بین اروپا و انگلیس بعد از خروج لندن از این اتحادیه هم تأکید کرد.

وی در این باره گفت که انگلیس می‌خواهد بعد از خروج از طریق یک قرارداد امنیتی به‌صورت تنگاتنگ با اتحادیه اروپا مرتبط باشد. همکاری در زمینه‌های امنیتی باید همچنان مانند سابق ادامه یابد.

مذاکرات بین اتحادیه اروپا و لندن درباره برگزیت تحت فشار زمان قرار دارد، انگلیس می‌خواهد در 29 ماه مارس سال 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند. این خروج باید از طریق یک توافق بین لندن و بروکسل که تا ماه اکتبر منعقد می‌شود تنظیم شود تا پارلمان‌ها فرصت رأی‌گیری و ارزیابی این توافق را داشته باشند. اگر تا آن زمان هیچ توافقی شکل نگیرد انگلیس بدون توافق و به‌صورت نامنظم از این اتحادیه خارج می‌شود، چنین خروجی می‌تواند عواقب سخت و دشواری برای طرفین داشته باشد.