طالبان به دنبال افزایش حملات در افغانستان

گروه تروریستی طالبان روز دوشنبه با تاکید بر این که انتخابات پارلمانی آتی افغانستان توطئه آمریکایی‌ها است، تشدید حملات و خشونت بر ضد نیروهای دولتی و نظامیان خارجی مستقر در افغانستان را هنگام برگزاری انتخابات خواستار شد.

در شرایطی که زلمای خلیلزاد، فرستاده آمریکا برای صلح در افغانستان در حال انجام اولین دور رایزنی‌های خود با مقامات کابل است، طالبان روز دوشنبه از نیروهای خود خواست همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی بیستم اکتبر، حملات خود را بر ضد نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان به منظور به شکست کشاندن انتخابات تشدید کنند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد طالبان از همه نیروهای خود می خواهد روند انتخابات افغانستان را که تحت هدایت آمریکاست، با استفاده از همه ابزارهایی که در اختیار دارند، متوقف کنند.

در بیانیه طالبان آمده است:" آنهایی که به دنبال موفقیت این روند (انتخابات) هستند و تلاش می کنند امنیت آن را تامین کنند، یعنی نیروهای دولتی افغانستان، باید هدف حملات طالبان قرار گیرند. جنگجویان طالبان باید همه تلاش خود را برای به شکست کشاندن این توطئه شرورانه آمریکایی به اجرا گذارند."

طالبان در بیانیه خود تاکید کرد:" ما یک بار دیگر به اشغالگران خارجی و طراحان این انتخابات جعلی یادآوری می‌کنیم که راه حل واقعی بحران کنونی افغانستان، خروج کامل همه نیروهای اشغالگر خارجی از کشور است."