ابتلای سربازان انگلیسی حاضر عراق و افغانستان به اختلالات استرس

نتایج تحقیقی در انگلیس نشان می‌دهد که شمار سربازان انگلیسی که دچار استرس پس از آسیب روانی (PTSD) شده اند، به خصوص افرادی که در عراق و افغانستان جنگیده اند، افزایش یافته است.

براساس این تحقیق که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شده است، بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ حدود شش درصد نیرو‌های کنونی یا سابق ارتش انگلیس دچار استرس پس از آسیب روانی یا استرس پس از سانحه بودند که در مقایسه با سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ دو درصد افزایش یافته است.

این افزایش به خصوص در کهنه سربازانی که در عراق و افغانستان جنگیده اند، بیشتر مشهود است. میزان ابتلا به PTSD در میان کهنه سربازانی که در مناطق جنگی بوده اند، ۹ درصد و برای کهنه سربازانی که در مناطق جنگی نبوده اند، ۵ درصد گزارش شده است که این رقم تقریبا نزدیک به نرخ ابتلا به این اختلال روانی در عامه مردم است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کالج کینگ لندن در بیانیه‌ای به نقل از دکتر شارون استیولینک از «موسسه روانشناسی، روانپزشکی و علوم اعصاب» اعلام کرد: «این نخستین بار است که می‌بینیم احتمال ابتلا به استرس پس از سانحه در نظامیان سابق که در مناطق جنگی بوده اند، خیلی بیشتر از میزان ابتلا به آن در سربازانی است که هنوز در خدمت هستند.»

این مطالعه مرکز پژوهش کالج کینگ لندن در مورد سلامت نظامیان نشان می‌دهد در میان کهنه سربازانی که در عراق و افغانستان مستقر بوده اند، افرادی که جنگیده اند بیشتر در معرض خطر قرار دارند: هفده درصد نشانه‌های احتمالی ابتلا به PTSD در آن‌ها گزارش شده است؛ در حالی که این رقم در مورد نظامیانی که در بخش پشتیبانی از قبیل پزشکی، تدارکات، خدمه پرواز یا اطلاع رسانی خدمت کرده اند، شش درصد است.

به گفته پژوهشگران، یکی از عللی که اختلال PTSD در نظامیان سابق رایج‌تر از نظامیانی است که در حال خدمت هستند، این است که سربازانی که دچار اختلالات روانی هستند، بیشتر احتمال دارد که ارتش را ترک کنند. نتایج این تحقیق که امروز منتشر شده است، سومین مرحله از یک مطالعه گسترده هم گروهی است که سال ۲۰۰۳ با بودجه وزارت دفاع انگلیس توسط مرکز مطالعات آغاز شده است.

از ۸۹۰۳ فرد شرکت کننده در سومین مرحله این مطالعه، ۶۲ درصد در عراق یا افغانستان خدمت کرده بودند.