هشدار رئیس اف بی آی درباره تهدید آمریکا از سوی پهپادها

کریستوفر رِی -- رئیس اف بی آی -- روز چهارشنبه با حضور در نشستی درمجلس سنای آمریکا اعلام کرد به رغم آنکه کنگره آمریکا به آژانس های ذیربط ابزار جدیدی برای مقابله با تهدیدات می دهد، باز هم تهدید از جانب پهپادها«به طور مداوم در حال افزایش است».

ری در جلسه کمیته امنیت داخلی مجلس سنا در مورد پهپادها گفت اف بی آی ارزیابی کرده است «با توجه به حضور خرده فروشان در زمینه فروش پهپادها، نقص لزوم مشخصات تایید شده برای ساخت آنها، تسهیل عمومی برای استفاده از آنها، اینها (پهپادها) در تسهیل حمله در آمریکا علیه اهداف مثل تجعمات گسترده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»

این مقام آمریکایی در حالی به این موضوع اشاره کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش، قانونی را به امضا رساند که بر اساس آن وزارت امنیت داخلی این کشور و اف بی آی، اختیارات جدیدی برای غیرفعال کردن و نابودی پهپادهایی که برای تاسیسات دولتی تهدید محسوب می شوند، به دست می آورند.

ری در ادامه تاکید کرد خطرات این موضوع «به دلیل تلاش علنی برای ترور رئیس جمهور ونزوئلا با پهپاد های انفجاری افزایش یافته است.» وی خاطر نشان کرد اف بی ای برنامه استفاده از پهپادها برای حمله به پنتاگون و ساختمان کنگره را مختل کرده است.

در سال 2012، رضوان فردوس به اتهام تلاش برای اجرای یک حمله تروریستی به 17 سال زندان محکوم شد. اوایل سال جاری، سناتور ران جانسون، رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس سنا تاکید کرده بود شمار پرواز پهپادها بر فراز مناطق حساس و یا فعالیت های مشکوک از هشت مورد در سال 2013 به هزار و 752 مورد در سال 2016 افزایش یافته است. اداره حمل و نقل هوایی فدرال آمریکا در ماه ژانویه اعلام کرده بود بیش از یک میلیون پهپاد آمریکایی در پایگاه اطلاعاتی ثبت شده اند