حکیم: عراق با اتحاد قومیت‌هایش قدرت می‌گیرد

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در این دیدار نتایج انتخابات اخیر اقلیم و نیز انتخاب برهم صالح به عنوان رییس‌جمهوری عراق را به حزب اتحاد میهنی تبریک گفت.

وی با تأکید بر این مطلب که قدرت عراق در سایه تنوع قومی این کشور است، گفت: کُرد‌ها همواره جزئی اصیل و ریشه دار در میان قومیت‌های عراقی بوده و هستند.

سید عمار حکیم با برشمردن اهمیت حفظ ساختار فدرال حکومت عراق به عنوان ضمانتی برای همگان، تاکید کرد: قدرت عراق با اتحاد و یکپارچگی همه قومیت‌های موجود در این کشور محقق می‌شود.

رهبر جریان حکمت ملی در این دیدار بر حمایت از دولت آتی در راستای انجام مسئولیت‌های خود، نزدیک سازی دیدگاه گروه‌های سیاسی و اصل میانه‌روی تاکید کرد.

حکیم و هیأت همراه وی در دیدار با اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان بر لزوم اتخاذ موضع بی طرفانه عراق در قبال سیاست محور‌ها تأکید کرد و افزود: منفعت عراق ایجاب می‌کند تا به عنوان پل ارتباطی میان طرف‌های متخاصم عمل کرده و در راستای نزدیک‌سازی دیدگاه این کشور‌ها تلاش کند.

بر اساس گزارش دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، حکیم همچنین با حضور در آرامگاه جلال طالبانی، رئیس‌جمهوری فقید عراق، به وی ادای احترام کرد.