ترامپ سکوتش را شکست

در ادامه جنجال های به پا شده بر سر حضور نیافتن «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در گورستان سربازان آمریکایی در پاریس به دلیل بارش باران، رئیس جمهور آمریکا پس از چهار روز سکوت، این مسئله را بر گردن سرویس امنیتی کشور انداخت.

وی روز گذشته (سه شنبه) در حساب توییتر خود نوشت: زمانی که نتوانستیم به دلیل دید نزدیک به صفرف از بالگرد برای رفتن به قبرستان فرانسه استفاده کنیم؛ من پیشنهاد کردم که از خودرو استفاده کنیم. اما سرویس امنیتی جوابش منفی بود و اعلام کرد که مسافت زیاد است و بخشهای زیادی از خیابانهای پاریس باید مسدود شود. روز بعد در یک قبرستان دیگر سربازان آمریکایی با وجود بارش باران سخنرانی کردم. گزارش اندکی در این باره منتشر شد. رسانه های جعلی!

تامی ویتور، سخنگوی شورای امنیت ملی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، اظهارات ترامپ را که این مسئله را بر گردن سرویس امنیتی کشور انداخت، یک «دروغ» خواند و در حساب توییتر خود نوشت: سرویس امنیتی به رئیس جمهور پیشنهاد می دهد؛ اما تصمیم نهایی را خود رئیس جمهور می گیرد. او خودش انتخاب کرد در این مراسم ادای احترام حضور نیابد.

ترامپ که به مناسبت فرا رسیدن صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه سفر کرده بود، به دلیل بارش شدید باران در مراسم ادای احترام به سربازان آمریکایی در گورستان پاریس حضور نیافت. در واقع از آنجایی که او نمی توانست با بالگرد به این گورستان برود، این سفر را لغو کرد. به جای آن جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید و تعدادی دیگر از کارکنان کاخ سفید به این گورستان فرستاده شدند.

اما ترامپ که روز شنبه در این مراسم ادای احترام حضور نیافته بود، کل بعدازظهر آن روز هم در انظار عمومی دیده نشد. در پی گسترش انتقادها از دونالد ترامپ، «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید هم به توجیه این اقدام او پرداخت و بسته شدن خیابانهای پاریس را علت لغو شدن سفر ترامپ به این گورستان توصیف کرد.