بازداشت یک سرکرده داعش در بغداد

دستگاه اطلاعاتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی با همکاری فرماندهی عملیات بغداد موفق شدند که حمزه الکردی، یکی از سرکرده‌های برجسته داعش در بغداد را بازداشت کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: این شخص یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش است و نام آن جمال خلیل طه زناد المشهدانی و ملقب به أبی حمزه الکردی است.

در این بیانیه همچنین آمده است: الکردی در پست‌های بالایی در شمال بغداد و کرکوک مشغول بوده و نقشی اصلی در اجرای شماری از عملیات تروریستی بازی می‌کرد.

دستگاه اطلاعات عراق همچنین اعلام کرد: یکی از مهمترین این عملیات هدف قرار دادن شهر "تازه" با موشک‌های حاوی مواد شیمیایی است که منجر به مصدوم شدن ۱۵ تن از نیروهای پیشمرگ و همچنین عملیات سیطره بر شهر "البشیر" واقع در کرکوک شد. وی همچنین در حمله به شهر تدمر (پالمیرا) در سوریه نیز دست داشت.

طبق گزارش این بیانیه، این عملیات پس از رصد تحرکات الکردی که درحال رفت‌آمد به کشورهای همسایه بود، صورت گرفت.

از سوی دیگر، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در جریان دیدار با کریم خان، مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل به بررسی حمایت جامعه جهانی از عراق در زمینه ساخت‌و ساز، تعقیب گروهک‌های تروریستی و تقویت نقش عراق در منطقه و جهان پرداخت.

عبدالمهدی در جریان این دیدار تصریح کرد: عراق در جنگ علیه تروریسم جان‌فشانی‌های زیادی داشته است. شماری از عناصر داعش تابعیت خارجی داشتند و ما از جامعه جهانی و تمامی کشورها می‌خواهیم مسئولیتشان را در قبال عراق و شهروندان عراقی که به نیابت از کل جهان با داعش جنگیدند، برعهده بگیرند و در تعقیب گروهک‌های تروریستی و عناصر آن بغداد را حمایت کنند.