صهیونیست ها به مدرسه فلسطینی حمله ور شدند

اخیرا نشریه هاآرتص، تصاویر ویدئویی را پخش کرده است که در آن یکی از نظامیان ارتش اسرائیل به درون ساختمان این مدرسه گار اشک آور شلیک می‌کند.

مجری شبکه راشاتودی گفت: مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی از شلیک گاز اشک آور به درون این مدرسه به شدت انتقاد کرده اند. یکی از سخنگویان ارتش اسرائیل در مصاحبه با نشریه هاآرتص در ابتدا منکر این موضوع شد و اعلام کرد که هیچ حادثه‌ای روی نداده است.

اما در بیانیه‌ای که ارتش اسرائیل بعدا منتشر کرد آمده است: به عنوان یک قانون هیچ گلوله حاوی گاز اشک آوری ضد مدارس استفاده نمی‌شود. اما باید تغییر وضعیت آب و هوایی موجود را هم در نظر داشت. وزش باد می‌تواند سبب انتشار گاز اشک آور به سمت مدارس شود. تحقیقات درباره این حادثه انجام خواهد شد و شفاف سازی درباره قوانین صورت خواهد پذیرفت.

سعد نمیر استاد دانشگاه بیرزیت در رام الله در کرانه باختری رود اردن و کارشناس مسائل سیاسی گفت: نظامیان اسرائیلی و همچنین شهرک نشینان همیشه این اقدامات فاجعه آمیز را ضد مدارس در شهر الخلیل صورت می‌دهند. مدارسی که در حیطه کنترل ارتش اسرائیل و شهرک نشینان هستند هدف حمله قرار می‌گیرند. اسرائیلی‌ها به طور عمدی این مدارس را هدف حملات خود قرار می‌دهند تا والدین فرزندان خود را از این مدارس به مدارس دیگر منتقل کنند و آن‌ها بتوانند این مناطق را به خوبی کنترل کنند و آن‌ها بتوانند این مناطق را به اشغال خود درآورند.

وی در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: برخی در اسرائیل اعلام کرده اند که دانش آموزان این مدارس به طرف نظامیان اسرائیلی سنگ پرتاب می‌کنند و آن‌ها را تحریک به حمله می‌کنند. آیا اینگونه است، گفت: من تصور نمی‌کنم که تمامی این اتهامات با توجه به واقعیت‌ها درست باشند. در این مورد ویژه ما تصاویر ویدئویی در اختیار داریم. این نشان می‌دهد که آن‌ها درباره آنچه که مدعی آن هستند نه تنها دروغ می‌گویند بلکه دلایل آن‌ها هم نادرست هستند. تصاویر ویدئویی به خوبی بیان کننده همه چیز هستند. این نظامی اسرائیلی بدون هیچ دلیلی این گلوله حاوی گاز اشک آور را به درون مدرسه شلیک می‌کند.