چرا اهتزاز پرچم رژیم صهیونیستی در امارات مجاز است؟

پایگاه اینترنتی الشرق قطر در یادداشتی به قلم احمد ابراهیم نوشت: بسیاری از اماراتی‌ها همچنان از سیاست بچگانه مقامات این کشور در تعامل با بحران‌های خودساخته ابوظبی انتقاد می‌کنند که آخرین این بحران ها، تعامل ابوظبی با مسائلی بود که همزمان با برگزاری جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در امارات روی داد.

الشرق در ادامه به پیام توئیتری «احمد الشیبه النعیمی»، نویسنده و فعال رسانه‌ای امارات در انتقاد از سیاست ابوظبی و تعامل آن با قطر و تیم ملی فوتبال این کشور، اشاره کرد که نوشته بود: پس از تجربه جام ملت‌های آسیا، آیا زمان بازخواست نرسیده است؟ آیا تحریک مردم به تنفر و دشمنی با برادران قطری، کاری خردمندانه بود؟ بهتر بود عرصه ورزش را به فرصتی برای دوستی بین دو ملت تبدیل می‌کردید. بهتر بود در کنار آن‌ها بایستیم و از پیروزی آن‌ها شاد شویم. به خدا سوگند، من از این رویداد خوشحال شدم. وطنم! تو را از ترس کینه‌ها و نفرت ها، به خداوند می‌سپرم.

در ادامه گزارش الشرق آمده است: چه بسا، بهتر بود این سوال‌ها را از حکام امارات پرسید که نیرو‌های امنیتی و پلیس خود را رها کردند تا کسانی را که پرچم قطر در دست داشتند، بازداشت کنند؛ کسانی که در همه رقابت‌های قطر، به ویژه رقابت بین قطر و امارات، از عنابی‌ها حمایت کردند. بازخواستی که این نویسنده اماراتی از آن سخن گفت، باید علیه راس قدرت امارات انجام شود. همان طور که النعیمی گفت: بهتر بود عرصه ورزش فرصتی برای دوستی بین دو ملت باشد. اما اگر این دوستی واقعا ایجاد شود، ابر سیاهی که محمد بن زاید و نیرو‌های وی در برابر دیدگان اماراتی‌ها ایجاد کردند، از بین خواهد رفت و پس از آن، توطئه‌ها و تحرکاتی که بدون هیچ گونه توجیهی، به شکل شبانه روزی علیه قطر، ملت و دولت آن انجام می‌شود، فاش خواهد شد. علت تحریم قطر و دشنام دادن به قطری‌ها در یکی از کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) چیست و چرا در دست داشتن پرچم قطر در ابوظبی و دیگر مناطق امارات ممنوع است، در حالی که پرچم رژیم صهیونیستی در عرصه‌های مختلف ورزشی بار‌ها در امارات به اهتزاز درآمده است؟

این گزارش می‌افزاید فعال رسانه‌ای امارات به درستی گفت: بهتر بود در کنار آن‌ها بایستیم و از پیروزی آن‌ها شاد شویم. اما، احمد الشیبه، اقدام تو به تنهایی کافی نیست و با یک گل بهار نمی‌شود. رسانه‌های امارات کار خود را کردند و با اظهارات بی ارزش خود، به عرف‌های حرفه‌ای و اخلاقی آسیب وارد کردند. فقط به این علت که بن زاید خواهان دستاورد قطر نیست، آن هم دستاوردی که در عمق خاک امارات به دست بیاید.